Jag med Sara..

Min dotter Astrid var också ett mycket efterlängtat barn. Förlossningen gick mycket bra. Uppenbarligen var det svårt för
personalen att se att jag hade ont, narkosläkaren tyckte också att jag verkade klara av smärtan alldeles utmärkt, han tyckte nämligen inte att jag behövde någon ryggmärgsbedövning. Men jag insisterade och hade skrivit detta i mitt brev. Så jag fick det.. För övrigt måste jag säga att personalen på BBstockholm i Sverige var HELT fantastiska på alla sätt.
Jag är så glad att det var där Astrid föddes. Jag kände mig trygg och omhändertagen och kunde focusera på att föda och ingenting annat. Tack återigen så här fyra år senare.

Vi pratade om dofter Sara. Det finns få saker som är så otroligt vanebildande som ens barns doft. Om jag är ifrån henne flera dagar så får jag ont i magen och det är doften av henne som först och främst lugnar mig när vi ses igen.
Ett nyfött barn luktar lite metalliskt, järn.. och konstigt är väl inte det. Den första doften försvinner ganska fort, och sen kommer den doften som för alltid är deras egen. Jag har nämligen frågat föräldrar med äldre barn om den där doften försvinner och alla har svarat nej på den frågan. Så jag antar att jag fortsättningsvis skulle känna igen mitt barn bara genom hennes doft.

Idag har jag jobbat lite. Skrivit lite fakturor. Pratat med Sarah som är uppe i Åre och spelar in några av dom låtar vi har skrivit.
Jag är så nyfiken så jag mer eller mindre studsade upp och ner när jag pratade med henne på telefon idag.
Har också blivit tillfrågad och tackat ja till att skriva en låt till Radiohjälpen. Ett stort och intressant projekt som jag ska berätta mer om snart...
En annan spännande sak är att jag har blivit tillfrågad av aftonbladet att blogga för dom. Så det blir nog mycket bloggande framöver.

d

Kommentarer
Postat av: ola

Badrocks-visan som ju ändå hade världspremiär här på din blogg blev såld igår lol (med stort L, O & L). Hade kanske tänkt att vår vän Lars skulle ge den ett försök så j spelade in en 50tals-doftande variant men nu blev den reklamlåt för rockabillykläder!?! innan det kom så långt :-S

Tar på mej Orbison-glajorna & lägger sång på onsdag. Lovar skicka en kostymklädd version med brylcreme & allt när det e klart...



kramas

2008-12-06 @ 05:06:00
Postat av: Sara

Hej d..

Visst är det så :)

Hmm.. snart är det dags för mig att börja jobba heltid och lite sep.ångest har man allt. Men det ska väl gå det med.

Det bästa som finns är att få sova nära sina barn och snusa dem i håret.. Får ta vara på den tiden man får göra det. Snart är de alldeles för stora och skaffar sig tilläggsdofter som man inte ens trodde fanns..hihi



2008-12-06 @ 07:08:26
URL: http://charliot.blogg.se/
Postat av: Jesper Wirén

Hej Dilba,



Det är inte alls min mening att spamma så här, men eftersom du haft så många inlägg om barn så ville jag tipsa om en barnskiva som alla kan ladda hem gratis. Det är Pop´n´roll för barn mellan 4-11 år!

Gå in på www.svenstures.se och ladda hem "glädje, glitter och gunlög gnu" Hoppas barnen gillar det!



Kram,

Jesper

2008-12-06 @ 12:07:43
URL: http://jesperwiren.wordpress.se
Postat av: AndersH



Vill tipsa om en fin text om ett nyfött barn:

_nara.htm" rel="nofollow">http://www.unamusic.com/sa_nara.htm



2008-12-06 @ 15:03:19
Postat av: aida

hej dilba... det e så doften försvinner aldig jag har två barn nu två pojikar den stora e 6 ½ hans lukt e lika nu som han var bebys älskar det bara komma istället för att pussa han luktar på honom de har specielt lukt och nu har jag en liten bebis på 5 månader och han luktar ohh den speciella lukten... som min kopmis hon sa att hennes son hade aldrig aldig sån baby doft som alla bebisar luktar vilken jag tyckte att det var konstigt ????... men vi föräldrar eller mer sagt mammor vi har nåt speciellt band med barnen som du sa jag skulle känna igen sin barn på doften det kan man...när det e nån med min store pojikje jag känner det i min magge att det e nåt som inte stämmer.... min son som e 6 ½ har fått diagnos autism och jag är väldigt knitten med honom han e min allt men autismen håller på att försvinna nu vi jobbar mycket med honom





kram aida

2008-12-06 @ 17:51:20
Postat av: Linda

Heja Aftonbladet!

2008-12-06 @ 20:52:02
URL: http://songbirdie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0