poesitrams..

Belöning.. Öppna fönstret Det är inte så illa.. bara lite gråmulet. Jag ska ta på mig dunjackan, långkallingarna, ändå frysa och tänka att kylan som biter är en sekund kortare kyla på väg till solen. Tilltro är nyckeln och lättare att hitta när dina kontraster belyser alla tveksamheter. Så många trix i boken du kan Vem har lärt dig allt det där? Måste ha funkat förut. Kanske tror du att jag inte ser vad du håller på med? Kanske tror du på slumpmässig reinkarnation? Kanske tänker du att du kan lura mig att slå på pausknappen ett litet tag? Kanske spelar du lotto med ödet i så fall och visar hur lite det det betyder. För det är så jag tolkar allt det här. Det finns inga kansken här. Jag tror på styrkan att göra sina tydliga val, det är ju dom enda val jag har. Att tro att jag har ett val. Det finns en inre röst som jagar mig längre längre bort för varje sekund som går. Det finns en sol som väntar där framme för dom som lyckas tro att det är det som händer som är viktigast och inte det som sägs. Det finns ett öde som blir belöningen om jag bara tar på mig dunjackan och möter solen en bit längre bort härifrån. d

Kommentarer
Postat av: Fralle

"Jag tror på styrkan att göra sina tydliga val, det är ju dom enda val jag har"



Precis så känns det här med - Dem som inte vågar göra sina val blir nog tyvärr aldrig mer än bara energitjuvar som stjäl ens tid och känslor. Lite bittert men sant...

2008-12-09 @ 11:57:53
URL: http://www.tabf.se
Postat av: dilba

Verkligen.. allt handlar om mognad där. Antingen kan man lägga sitt liv händerna på ett slumpmässigt ihopkokat öde, eller så har man en plan om hur man vill ha det och med vem i slutändan och då är det viktigt att tro på det egna valet. Livet innehåller så många tvivelaktiga perioder, och har man då klart för sig att detta var det liv och dom relationer jag valde så är det lättare att förstå sin egen verklighet. Energislukare är tomtar i fel outfit, det är helt enkelt något som aldrig stämmer..

d

2008-12-09 @ 12:59:02
Postat av: Fralle

Kloka ord!



Vem vill ha en tomte i fel outfit?

Eller en Lucia i lika fel skrud?



//F

2008-12-09 @ 17:34:32
URL: http://www.tabf.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0