Sicken röra..

Astrid och jag drog upp på vinden idag. Alla kartonger ligger i en enda röra. Dom som åtminstone är staplade på varandra känns som en svag tröst och dom andra, fastnar man framför suckandes. Astrid ville ha sin leksaksspis att leka med och jag letade efter 2 kartonger med diverse julprylar (prydnadsgrejer, ljusstakar och julgransdekorationer). Jag hittade bara en julkartong resten fick vänta. I värsta fall går jag säkert ut och köper ännu mer krimskrams. Hm.. känns idiotiskt. Mamma är här, vi ska snart börja laga mat och sen kommer BoFinken lite senare. Jag har inte fått så mycket jobb gjort idag dessvärre, men nästa vecka blir ganska hektisk så det jämnar ut sig. På måndag ska jag skriva med Sarah Dawn Finer för radiohjälpen. Vi ska skriva en låt som någon glad vinnare har vunnit. Sen kommer SVT och filmar oss vid tvåtiden på och sen ska jag skynda iväg till Astrids dagis, dom ska lucca för oss. Förra året stod dom ute på gården och sjöng. Det var löjligt gulligt. Fast jag hade lite svårt att focusera på helheten, eftersom jag tyckte att Astrid var för tunt klädd. Hahahaha.. typisk mammareaktion antar jag. Nu kom Astrid in här och hade lagat en måltid åt mig på sin spis. Oj så gott det kan vara med låtdsasmat. Jag har öppen spis hemma, det är overderligt kalla vinterkvällar. Veden tar dock slut ganska fort nu, mamma, finken och Astid älskar att elda. Ofta somnar Astrid och Finken framför brasan också. Vintermys helt klart. Harmoni hemma.. Jag kommer som sagt att börja blogga för aftonbladet också. Fast där kommer jag mest att skriva om poker, så för er som vill ha mer pokersnack kan glida dit också snart. kram d

Kommentarer
Postat av: ola

Skönt att höra att det verkar bli en ordentlig jul med tomte-pynt i lyan, lussande barn, en julstökande moder & en bofink bland alla gråsparvar vid fågelbordet trotts allt :).



Kram Roy O... eller va det kanske Thor-Leif :-S

2008-12-11 @ 20:26:13
Postat av: Anonym

Vad va det som skulle filmas med SVT?

2008-12-11 @ 20:56:55
Postat av: Thomas Sjödin

Hej Dilba, visst är det mysigt med öppenspis. Har det i stugan och massor med ved.

Säg till när det ska sändas på SVT.

Du kan ge mig en vink på Facebook.



Tittade på vår Lucia i morse. Som vanligt så är våra körer i proffsklass.

2008-12-12 @ 08:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0