You Are..

På mitt andra studioalbum skrev jag en låt som heter You Are. Det var när jag var i en period i mitt liv där jag letade febrilt efter
den stora kärleken, som aldrig verkade komma. Jag skrev den som en önskedröm. Som att  jag redan var där och hur jag ville att det skulle kännas. Jag hade lyckats definera bilden för mig själv den bitterljuva drömmen som aldrig föll in.
Jag föreställde mig att det plötsligt hände, och hur det skulle kännas med tanke på vart jag stod i livet då. Konstigt nog letar jag fortfarande. Men nu vet jag att det inte bara dyker upp, utan att det tar tid och ansträngningar att ta sig dit...
Om jag någonsin gifter mig igen så sjunger jag den här för min älskade...

You Are


Bored I was! Tired of getting less of what I gave
Oh, what a mess When something is missing, and you dont know what it is
Suddenly everything is here, when I tell you this
From that day I felt for sure, that I could die for another kiss

Because You are The dream I didnt dare to dream The things I never said
The thoughts I never shared and The love I never had
The smiles they never read And the eyes that never met
Now you are, you are, youre mine.

In my mind The stains are gone and someone else, free from my self
My souls got no control, but thats OK
Suddenly everything is here, when I tell you this
From that day I felt for sure, that I could die for another kiss

Because You are The dream I didnt dare to dream The things I never said
The thoughts I never shared And The love I never had
The smiles they never read And the eyes that never met
Now you are, you are, youre mine.

My love, the future is a mystery I know. But we will be fine.
Because right now stops, all those times
What wasnt then, is here right now and what will come
NEVER MIND!
Because you are, you are the one.

And you are. The dream I dare to dream And the things I start to say
Well the thoughts I share with you is, for the love I never had
And the thoughts I share with you is for the love I never had
And the smile they never read And the eyes that never met
Now you are mine

d

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker att detta är en av dina bästa låtar du hr gjort (Andra favoriter är That´s Life, Maybe och I´m sorry bla) :)

2008-12-07 @ 14:13:59
Postat av: Linda

Det är en alldeles fantastisk låt.

2008-12-07 @ 18:55:50
URL: http://songbirdie.blogg.se/
Postat av: dilbad

Tack söta ni.. och därför skriver jag på. Lättare att vilja skriva när man vet att det finns någon som lyssnar.

kram

d

2008-12-07 @ 19:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0