Numeros Humoros..

I mitt jobb så tar vi pressbilder, eftersom dom skall användas i promosyfte. Av den anledningen så finns det bilder på mig ur min bästa dager. Ljus, otroligt duktiga fotografer osv. Alla jobbar ihop för att man ska se ut som en riktig popprinsessa..  Jag är 36 och lever med insikten att jag inte alls ser ut så när jag vaknar på morgonen. Vilket känns mänskligt och skönt. Att vara normal och leva med verkligheten som normal standard. Det är så jag vill att folk som känner mig eller folk jag träffar i vardagen skall uppfatta mig.
Den här bloggen är delvis offentlig, för mig som artist, men också personlig. Så det blir en kombo av dess båda.
Jag skriver saker här som jag inte säger i mina intervjuer. Publicerar alster som inte finns ute.. osv.. osv..

Mitt jobb är till ytan extremt egocentrerat, när det kommer till den offentliga biten, av den anledningen att det finns folk därute som lyssnar på min musik, eller av någon annan för mig arbetsrelaterad anledning vill veta saker om mig.

Ofta får jag tänka på vad jag säger eller skriver. Jag försöker kunna vara så personlig så jag bara kan inom dom ramarna som finns, och ibland kliver jag utanför dom också ifall jag tycker att det är någonting som är extra viktigt för mig.


Jag har surfat runt lite på olika bloggar. Blir otroligt imponerad av hur konstnärliga och kreativa folk därute är. Ser bilder som andra har tagit, man står helt häpen och full av beundran. Mijöbilder, konstnärliga bilder.. osv.


Sen har vi dom där lite märkligare bloggarna som på något sätt mest handlar om att sälja sig själva på alla möjliga knepiga sätt. Folk som vänder ut och in på sig själva för att ta smickrande bilder på sig själva, som dom sen lägger ut på bloggen. Fattar dom inte att dom framstår som otroligt fåfänga idioter? Eftersom bloggandet för dom flesta inte är ett yrke, finns alltså inget att sälja om du inte får betalt för att göra det? Vissa får ju det, och har då självfallet något att representera, men dom som inte får det verkar ha tappat verklighetsuppfattningen. Varför anstränger dom sig så mycket för att stå och posera på bilderna som är tagna med hemmakameran? Numeros Humoros.. lol på den.

Mycket roligare att se in i vardagen hos någon intressant personlighet i så fall.  Folk som vågar ge uttryck på ett personligt och ärligt sätt i så fall.
Andra ägnar majoriteten av sitt bloggande åt att racka ner på andra (som jag gör nu, fast hela tiden då).
Det blir också tjatigt att läsa i längden, eftersom syftet med det är att förhöja sig säjlva. Balans är fin tråd att promenera på. Andra blir på tok för privata i sina bloggar, drar upp sina personliga vendettor i tid och otid. Och det blir också tjatigt ifall det händer för ofta, eftersom dom som kritiseras kanske och oftast inte är bloggare och inte kan försvara sig.
Där dör hela trovärdigheten med andra ord.

Själv är jag en blogg amatör av rang. Jag skall i alla fall försöka hålla någon form av nivå.. men som sagt, lite bilder skulle inte skada här på bloggen. Kommer snart, jag lovar. Och bloggen ska dessutom få ett litet ansiktslyft snart..
vänta ska ni få se ;-)

kram

d


Kommentarer
Postat av: Niki Loong

Jag väntar ;)

2008-11-12 @ 20:33:29
URL: http://www.niki-loong.se
Postat av: dilba

ok.. eld i baken vare..



d

2008-11-12 @ 20:48:19
Postat av: Helene

Hej vännen vilken fin blogg du har.

Dags för lunchen nu vad sägs om fredag ?

Jag är själv nybliven amatörbloggar och lite mer anonymt än du men de är ganska skönt att skriva dagbok.

Kram Helene

2008-11-12 @ 21:00:27
URL: http://wigganmotnyamal.blogspot.com/
Postat av: dilba

visst.. lunch fredag it is. Jag kommer över till dig vid tolv?

d

2008-11-12 @ 21:28:00
Postat av: Linda

"Eftersom bloggandet för dom flesta inte är ett yrke, finns alltså inget att sälja om du inte får betalt för att göra det?"



I genomsnitt tror jag den typiska bloggaren är en ung tjej som försöker skaffa självkänsla. Genom att synas och höras, och kanske med hopp om att bli en välbesökt/framgångsrik modeblogg eller liknande känner de sig lite coola. Det är generationen där alla vill synas och höras och även om det är töntigt är det snäppet bättre att de "coolar sig" i en blogg än att de skickar bilder till Slitz eller en dokusåpa för att hävda sig.



Sen har vi 31-åriga entreprenörer med schizofrena bloggar som jag, där har jag ingen bra ursäkt mer än lite galenhet :)



Kram

LS - som också vill luncha eller nåt snaart.. stamp..

2008-11-13 @ 16:59:53
URL: http://songbirdie.blogg.se/
Postat av: dilba

Asså knäppgök linda.. det var ju dig jag syftade på när jag skrev intressanta personligheter..



puss

d

2008-11-13 @ 17:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0