Distractions.. del 1

Mitt i natten vaknade jag. Det var något oväsen, kort men intensivt i trappen. Inget som jag tänkte på, som något annat
än oväsen. Men mitt ex, for upp och som den polis han är, för att undersöka saken. Inte första gången det händer heller.
Under vårt förhållande har han ALLTID varit den som jagat ner biltjuvar, vandaler, pundare osv.. om det hänt något utanför eller i vår väg.
Hans ansikte dök upp, Va fan va det? Och sen Vad är klockan? Sen tar han sin ficklampa och springer ut i trappen.
Jo, visst är det märkligt? Poliser gör så. jag skriker efter honom. Ja och du måste ju självklart vara den som undersöker detta. Det är en reflex för honom att gå dit där problemet är och lösa det.
Jag tittar på Astrid som nyvaket med stora ögon tittar på mig där vi ligger i sängen hon och jag.
Jag förlarar för henne att, din pappa gör så där för han är polis.
Nej mamma, det är för han är vuxen säger hon och nickar och ler. Jätteglad, hon har tydligen också vant sig. Hm..

I övrigt är allt åt helvete just i dag om ni frågar mig.


Har dock väldigt roliga samtal med Robert när jag spelar. Måste citera honom igen.

Obs, detta skall uttalas med BRED norrländska.


- Jag säjer som så här. Vad är en bal på shlåttä. Jag är storlek 43 och inga kläder och skor passar.


Den är fin.


d


Kommentarer
Postat av: dilsa

I lover you baby! Min underbara syster ska inte vara nedstämd.

Om allt skiter sig finns jag här, som alltid, för att beundra, avguda och älska dig.



Moster Dilsa

2008-10-31 @ 20:26:18
Postat av: dilba

Tack så fint.. otroligt rörd över den kärlek jag får här. Livet är så ibland, jag har lärt mig att acceptera det. Du gråter, det är nyttigt.. tror jag.



stora kramar



dilba

2008-11-03 @ 23:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0