Första turneringen och så vidare och så vidare lixom..

Spelade resans första turnering. Kortkall som jag ar var så var jag tvungen att bluffa hem exakt alla potter jag spelade.
'Enda handen jag verkligen hade var AK och då höjde jag i sen position och och bb foldade. Visade stolt upp den för att
jobba in min image. Funkade på första bordet jag spelade.. Sedan när mitt bort bröts och blindsen rusade upp så åkte jag på en ren bluff. En kille som hade höjt 3 av dom fyra händer jag hade sett på det nya bordet höjde igen. En pratglad kille till höger om mig synade. Jag synade likaså. Floppen gav AJ6, första killen checkar, han som bara synade pre, betar. Jag slår om till drygt det dubbla (struntar här i att beskriva exakt alla raise, med respekt för alla som läser bloggen och inte är intresserade av poker).. Killen synar. Turn J. Han checkar och jag likaså. River blank. Han checkar, och eftersom han har spelat sin hand så passivt så ställer jag och han synar med
At. Tom som jag är så får jag tacka för mig och säga Grattis till min motståndare.

Efter det så blev vi utbjudna på en supertrevlig middag av NOIQ´s vd Rune. Det var vi och några riktigt sköna killar som vi träffat här nere. Jag åt min favoriträtt Spaghetti Vongole på en Italiensk krog vid marinan.

På kvällen spelade vi cg och jag slutade med att plussa dubbelt mitt inköp. Spelade iuförsig ganska lågt men det var ändå sköj.

I morgon väntar en ny turnering. Kanske hinner man ta sig ett litet dopp i poolen i morgon också.

stora kramar
dilba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0