Jamåråmleeeevvaaaa...

Soft fika hos storasyster med familjen. Min dotter och hennes kusin är ett radarpar. Ibland i luven på varandra och ibland lyckligt stolsterande med att dom är kusiner. Som det skall vara.. Alltid skön humor i omlopp på våra samvarotillfällen.
Jag känner mig skön och kan vara mig själv.

Min gudson David, som för övrigt är löjligt smart, väluppfostrad och ett känslomässigt geni, fick en sen födelsedagspresent av oss.
Ni vet dom där olika gubbarna som dom målar och leker med? Inte? Nej precis.
Jag gick in en specialaffär och kände mig helt lost.
Först var jag inne på att bara köpa hans kärlek genom att köpa någon av dom där största paketen på den övre hyllan.
Men kom på mig själv och insåg att dom har han förmodligen redan dessutom.
Så i stället frågade jag ut expitiden om vilka som var dom senaste, mest populära osv.
SICKA KLONKINGSKILLS MAN HAR!
Slutade med att han var heeelt överlycklig eftersom ...
- Dom här är dom ovanliga moster. Raritet osv.
Yessssss..

Appropå klonkingskills. Spelad 5k turre i sumpan igår. Byggde en hyfsat stack ganska stabilt. Lyckades hålla mig undan ifrån att bli badbeatad av större händer eftersom jag la händer jag instinktivt kände mig svag med.
Gjorde en skön syn med JJ i en hand mot två andra spelare. Raise pre, syn från mig och omslag efter. Pavel som gjorde omslaget är en loose aggressive spelare, duktig bluffare. Vi har spelat mot varandra ganska många gånger.
Floppen var A7.. hacka.. hahahaha..
Check från första killen, jag check, check. Turn sjua. Check första killen jag betar.. Pavel synar.
Blank river. Jag checkar, Pavel ställer in (varför sånt överbett? Och varför bara syn på turn som för övrigt tog evigheter för honom att syan) Jag tänkte att ifall han hade ett Ess så borde han rimligtvis ha betat den på floppen. Med tanke på att han var sist att agera och med risk för att bli bortspelad på turn eller river. Han kan också ha ett annat par där, men hans raise pre, kändes labilt, så jag gick på intuitiva känsla och synade all in med JJ. Tack för det televerket.
Spelade några händer till och träffade riktigt bra när jag synade ett par halvdyra raise pre. Sen var jag chiplead när det var dax för finalbord. Dessvärre hamnade jag i onåd några händer när jag betade ut mitt toppar, och den ena killen vägrade släppa AK, tia på turn och hålpipan satt för honom. En annan snubbe synade med bottenpar, när jag betade hela vägen och träffade 2 par på river.. SHTAAABILT..
Men jag sa till honom att han var skyldig mig lite marker, vart på han skrattade och sa att han självfallet skulle lämna tillbaka dom (lite ironiskt), vilket han sen också gjorde den handen. Jag limpade in, han slog upp på bb och jag synade. A-- på floppen. Han betar jag synar. Turn sexa. Jag har A6. Han checkar, jag betar, han slår om och jag ställer... syn.. heeeeejjjddååååå.. puss vi hörs sen.
Slutade tvåa igår. Vi gjorde en deal, jag och Tysken som för övrigt är jättetrevlig. Nöjda och glada. Men jag kom i säng väldigt sent. dock.
Klubben i sumpan är supernice. Som en fritidsgård för vuxna. Välidgt få tjejer, men jag trivs bra bland killar och sry Micke.. gubbar.. hahahaa..;-)
Påminner mig om att jag fick följa med min farfar till cafet där farbröderna satt och snackade skit dagarna i ändan, när kvinnorna tog hand om allt som dom borde ha styrt upp. Ser det i ett annat ljus i dag, men som sagt, jag gillar jargongen.
Och funkar bra i sånna sammanhang. Vi skrattar och stojar och pikar på varandra, fast hjärtligt. Som det ska vara.

I dag är det söndag som sagt. Mysig dag, och nu sitter bobster mr "klick, klick klick..." och grindar sina söndagsturneringar. Och jag är trött och funderar på hur jag skall kunna hålla mig vaken, eftersom jag verkligen inte vill vakna kl fyra i morgon, helt överstasad.
Wish me luck..

puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0