Ola och Sarah..

Idag pep jag iväg till studion och mötte upp Ola (artisten) nere i Saluhallen. Vi köpte lite sushi som vi åt ihop i studion.
Filade på en låt som vi började skriva innan jag åkte till Malta tillsammans med Fredrange.. (Fredrik).
Ola är en rolig tomte. Han blir heeelt exalterad när man kommer på något som han gillar och studsar upp och ner.
Hela studion skakar när han skriker sig hes av entusiasm. Vilket är sjukt roligt. Entusiasm är roligt så klart.
Önskar att alla kunde få känna på det sättet på sina jobb ibland.

En annan låt som jag bouncade ner var en låt som jag och Sarah Dawn Finer skrev innan Malta.
Jag hade lovat henne att skicka den till henne och gjorde således det idag, efter att Ola och jag och Fredrik var klara.
Mycket bra låt tycker jag. Stolt och helt överväldigad av hennes röst, som vanligt. Hur i helvete sjunger en levande människa så fantastiskt? Beats me..

Astrid kom hem ifrån Dalarna och vi hade ett stort och härligt pusskalas. Sen åt vi middag och till slut fick hon sin överraskning. Dom beställda Kinderäggen. Oj vad nöjd hon var.

I morgon skriver jag med Mohammad i studion. Letade efter en bra jullåt att lägga till på en specialbeställd cd, men hade svårt att hitta någon favorit som inte var religiöst anknuten. Så därför skriver vi en ny i morgon.

Ett holländskt bolag har kontaktat och vill ge ut Easy i Holland. Vi tittar på dealen och deras förslag just nu och vi får se vart detta leder. Jag håller er uppdaterade.

I övrigt så har jag en föreläsning att fila på och ett gig som skall repas inför. Nya låtar beställda av andra och låtar som skall skrivas och bli klara till mig själv.

I helgen blir det familjekalas som jag ser fram emot. Men jag måste köpa några sköna presenter också. Prestationsångest eftersom det är 2 personer som betyder en miljard för mig, vill gärna hitta något fint och personligt till dom. Kanske tar med Astrid på stan på Lördag och gör det då.

En sak som fattas mitt liv just nu är fisket. Jag längtar verkligen efter att få stå vid bäcken eller forsen uppe i Lappland och bara fiska och meditera. Det händer något där med mig som på något sätt får mitt liv att kännas som fullkomligt.
Andning kanske man ska kalla det. Det känns som om själen andas ut. Luftar, städar rent, lägger händelser som har hänt i rätt lådor.  Vettefan varé e som händer igentligen, men så känns det i alla fall.
Skulle inte förvåna mig ifall kontakten med naturen utsöndrar något specifikt avslappningshormon som i sin tur främjar produktionen av någonting annat vi storstadsstressare har för lite av.

how ever.. amatör psykologi på hög nivå, som vanligt.

over and out

dilba

Kommentarer
Postat av: Ola (formerly known as an artist)

Tar med mej fiskespöna upp nu när j fått lya i stan. Kan man flugfiska på Fridhemsplan eller måste man gå till Skansen?

Sitter & nattjobbar spelandes in hiss-jazz till en reklamfilm. Prostituerad? Jajamensan!



2008-10-09 @ 00:34:28
Postat av: dilba

Vart fan håller du hus. Trodde du skulle iväg och gigga? Sån blåsare. Skansen bli fint serru. Men flugspö är för glidare, vi går direkt på vobblern.

cool



d

2008-10-09 @ 08:56:34
Postat av: Nej den andra Ola, han som lipar till Krauss.

Mej får du nu för tiden bara ut på gig om det står "all you can eat buffé" & "eget boll-bad" på raidern.

2008-10-09 @ 12:05:30
Postat av: same same

Aldrig mer vobbler föresten! Vet du hur traumatiskt det är för en 10åring att försöka kroka av en gigantisk, flaxande fiskmås som hostar pippiblod på nya flytvästen?!?

Ta du vobblern så lär j Astrid & Bo vikten av bra gummistövlar & hur man fiskar m dynamit.

2008-10-09 @ 12:17:59
Postat av: dilba

loool.. you sick fuck. Lämna dina mörda-fiskmås-teorier hemma när du är i närheten av mitt barn... hahhahahaha.. sjukt roligt jag kissar på mig.

2008-10-09 @ 14:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0