sue, tatjana och per...

Vi lämnade Malta och åkte hem i förrigår. Med oss tog vi Sue, Tatjana och Per. Onödigt att sakna nya människor man gillar. Msn, facebook och andra nätverk gör det möjligt för oss att komunicera på daglig basis.
Vilket jag gillar helt klart.

Pratade med min helgalna lillasyster idag. Hon har den där humorn som jag älskar. Alltid en rolig sarkastisk ton som
lyfter dagen till en skönare nivå. Vi fårstår varandras humor. Man behöver sällan förklara något.
Min storasyster Dilsa är en kunskapsbank. Alltid något att tillägga som gör att man känner sig lite klokare efter ett samtal med henne. Tänk att ha en storasyster som vet allt!

Min storasyster Dilber är tryggheten själv personifierad. Hon har varit med om det mesta. Hon vet vad fan hon pratar om.
Alltid det där lugnet över rösten, trygg.. omtänksam och kärlek över i mängder.
Hon är den som kommer ihåg alla födelsedagar. Hon och Dilsa står för sammanhållningen. Styr upp middagarna. Maten står min svåger Torbjörn för.

Min lillebror Azad är kul och lugn. Alla och då menar jag ALLA älskar min lillebror och vill vara med honom.
Han kommer nästan alltid med minst en eller två av hans bästa kompisar. Firo och Djengo. Dom är som familjemedlemmar dom också.

Jag har många sköna människor omkring mig. Människor som berikar mitt liv på sina egna personliga sätt.
Folk jag inte vill vara utan. Folk som är anledningen till att jag inte kan tänka mig att flytta ifrån, även om det här kalla landet ibland fått mig att undra vad i hela fridens namn jag gör här.

Ni är anledningen till att jag känner mig hemma här i Sverige.

Jag har fler sköna lirare omkring mig som jag ska berätta för er om, men inte just nu. För bob är på väg över och han, jag och Astrid ska ha en lugn mysig kväll hemma ihop.

I morgon gör jag en radio stockholm intervju vid 12. Sen bär det av till studion igen för att försöka skriva klart låten vi påbörjade jag och mohammad idag.

over and out

dilba

Kommentarer
Postat av: Linda

Sen är ju alla syskonen Demirbag ruggigt begåvde också. Himla orättvis fördelning att alla är brighta, kan ni inte dela med er till några av oss svennefamiljer. Saknar dig kexet.

2008-10-09 @ 19:32:09
URL: http://songbirdie.blogg.se/
Postat av: dilba

Asså jag trodde vi var överrens du och jag att det är jag som är buskkramare nu för tiden och inte tvärtom. Din aldeles egna busk kramare.

d

2008-10-10 @ 10:07:10
Postat av: Linda

Tur jag inte har a dirty mind ;) buskkramare liksom, hallåå..



L

2008-10-14 @ 13:43:03
URL: http://songbirdie.blogg.se/
Postat av: dilba

va? dirty mind is good!

2008-10-16 @ 22:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0