En ensam liten gumma..



en ensam liten gumma
satt i sitt tysta hus
för bitter för att våga leva
satt hon mest och blängde ut

och alla som var glada
skällde hon på hej-vilt
och dom hon såg var kära
kvävde hon med en filt

hon hade dock en trädgård
med rosor i sitt sinn
som längtade efter solen
men som hon låste in

en dag kom det en koltrast
för att skänka henne ströst
den sjöng för att hedra livet
som värkte i hennes bröst

då sa den lilla gumman
din sång blir nu din nöd
i fångenskap ska du skänka
mina rosor färg och glöd

hon tog den lilla fågeln
och låste honom in
men fåglar utan frihet
är som alkoholfritt vin.....

så hon söp som fan
både vitt och rött
och satt där själv helt nykter
när fågelfan hade dött



fortsättning följer helt klart..
;-)

d









Kommentarer
Postat av: LS

"och dom hon såg var kära

kvävde hon med en filt"... hahahhahahhahhah..

2008-10-21 @ 18:06:11
URL: http://songbirdie.blogg.se/
Postat av: dilba

Underbart att NÅGON tycker att jag är rolig!!

2008-10-21 @ 23:14:52
Postat av: LS

Vi har ju samma sjuka humor. Vi får stänga in oss i en garderob och köra stand up.

2008-10-23 @ 13:16:08
URL: http://songbirdie.blogg.se/
Postat av: Anonym

jaaaa.. du är ett geni.. jag tar med mig alkoholfritt vin..

2008-10-23 @ 21:19:17
Postat av: LS

Ok... bäst jag tar med alkohol och häller i då, så det blir lite liv...

2008-10-26 @ 09:37:07
Postat av: dilba

Jag vet!! Vi kör enbart rim.. (för er som vet är Linda också låtskrivare)

Allt vi säger måste rimma.. ??? Vad tror du?

2008-10-26 @ 10:38:51
Postat av: Linda

Det låter som en bra idé

Tur vi i en garderob ska vara

För tänk på de som annars suttit brevé

de skulle tillslut bett oss flyga och fara



Fast muckar nån med oss

tvångsfyller vi dem med kvickt med appletinis

Det är ju bättre än att slåss

och så kanske de rimmar de med - i badbraller och bikinis



För du kan ju alltid få av dem paltorna med stripp-poker

sen ger jag deras kläder till frälsningsarmén

jag är ju en såndär lustigkurre till joker

som är en häxa fast jag ser ut som goda fén

2008-10-26 @ 12:25:32
URL: http://songbirdie.blogg.se/
Postat av: LS

Meeen! Vart tog mitt långa rimsvar vägen. blänger på min dator



Får göra en ny dikt sen dårå... :(

2008-10-26 @ 23:16:47
URL: http://songbirde.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja men se där nu funkade det

2008-10-26 @ 23:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0