Världens i särklass bästa grannar.

Mitt i mot oss bor Kajsa, Johan, Holly och Bäck. Kajsa och Johan är unga, smarta, pedagogiska, familjära, jordnära, roliga och lägg till snygga också, DOM HAR FAN ALLT!! Inklusive 2 underbara barn Holly och Bäck (lyssna bara på namnen, kreativt). Vi har tillsammans nästan gått över till något kollektivartat, eftersom Astrid och Holly är bästisar.
Dom springer fram och tillbaka precis som dom behagar. Och beter sig som syskon. Holly är en glad, frammåt, kavat, modig, jättesnäll och löjligt gullig treåring. Hon och Astrid har gått rakt ner i sagoträsket.
Det ska vara prinsessklänningar (ju mer krimskrams desto bättre tydligen), rosa.. mamma lila och rosa är min favoritfärg säger Astrid. Hör och häpna jag hade denna svaga period som barn själv.
Jag minns att hela min värld hade något slags skimmer över sig, sagor, sagor, underbara sagor.
Nu är Astrid där.

I går gick dom in till Holly och lekte, först var dom här och åt middag. Sen när jag gick in för att hämta mitt barn för läggdax, så hade dom tydligen singstarparty. Holly, Astrid och Johan. Sen ville Astrid sova över där och Holly frågade oss (föräldrar) om det var OK) och vi sa ok. 

Ja eller hur, visst har vi det bra? Bra grannar är svår lyx!! Jag menar inte bara sånna som man tycker är trevliga och som man gillar, men sånna som man totalt klaffar med, och hade jag träffat Kajsa och Johan under andra omständigheter så är det personer som jag gärna hade välkomnat in i mitt liv.

Tack för det!


Kommentarer
Postat av: Kommandomamman

Vi har också bra grannar. Det är skönt när man har personer i sin omgivning som lever exakt samma liv som en själv.

2009-01-23 @ 20:27:02
URL: http://kommandomamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0