Flyttfåglar..

Nu har vi äntligen hittat ett hem som vi båda gillar. Så nu flyttar vi. Jag älskar verkligen mitt hem som jag har just nu,  med våra helt otroligt fantastiska grannar, men det är för litet. Och Astrids pappa bor en bit härifrån, så det blir närmare till alla och allt efter flytten. Nu måste jag bara göra av med en "miljard" grejer som jag har samlat på mig under åren som inte ska få följa med.

Jag ser verkligen fram emot att flytta in i den nya lägenheten men jag kan inte påstå att jag ser fram emot allt krånglande innan med att sälja min gamla och själva flytten.

Jag har "mutat" astrid med ett prinsessrum. Det är så rosa att ni förmodligen skulle smälla av om ni såg det. En liten fyraårings dröm, rätt och slätt. Prinsessboard och allt annat prinsess så ska ni se att flytten förmodligen kan fungera bara av den anledningen inledningsvis i alla fall. Sen får man snällt vänta in alla andra känslomässiga reaktioner och hantera dom där efter.

Har ni föräldrar några bra tipps i hur man gör för att göra en flytt känslomässigt smidigar för ett barn?

hugs

d

Kommentarer
Postat av: Frugan

Kände du stalkervibbarna när jag kommer till Kista eller? ;(

2009-04-04 @ 19:34:41
Postat av: dilba

Nej älskling, lugn och fin.. du ska bara byta buske. Jag flyttar inte så långt serru.



puss

d

2009-04-05 @ 11:00:26
Postat av: Frugan

Keejrå.. Tell me more lejtör. Saknar dig. Får casha in den där thékvällen snart.

2009-04-05 @ 19:06:40
Postat av: johan

HEj Dilba. Så , ny lya? Kul? Låt barn va med i packandet och flyttandet , bära sina EGNA grejor , låt barnet möblera och göra det till SITT rum de har funkat med min dotter vid flytt en gång i tiden.

2009-04-14 @ 05:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0