Jag känner en person...

som faktiskt är genomond.
Han plockar fram det absolut sämsta ur mig.
Får mig att säga saker jag inte ens menar bara för att han säger saker som bara
en genomond mobbare i mellanstadiet skulle kunna skriva till någon annan levande varelse.
Kallar en namn och nedlåtande saker..
Jag tröstar mig dock med att han hittills varit sitt livs största problemmakare.
Inte lämnat en vettig relation till någon kvinna bakom sig.
Bara misär överallt där han har dragit fram och knappt några stadiga vänner alls.
Men vem vill vara vän med någon som ALLTID  i alla lägen bara tänker på sig själv?
En person som är besatt av att vinna, oavsett det är i spel eller en debatt?
Som bara är gullig eller trevlig om han har någonting att vinna på det.. som beundran, bekräftelse,
pengar.. eller trovärdighet. Som bara bryr sig om att upprätthålla någon fasad om vad han tror att folk tror om
honom.
För det mesta rör det han gör mig inte i ryggen längre.
Men eftersom vi oundvikligt måste ha att göra med varandra på grund av en praktisk angelägenhet
så hamnar vi ändå i konflikt.
Ni vet det där dom säger om att man blir som dom man har omkring sig?
Det stämmer så fort jag måste ha med honom att göra.
Som att jag försöker matsha hans elakheter.. hänger ni med?
Hur som helst så vill jag inte ha några spekulationer om vem det är jag skriver om.
Ni vet inte vem jag skriver om och jag nämner inga namn därför att jag inte, som han, i grunden är
och vill vara en mallastadiemobbare..
Jag vill bara skriva av mig så låt det stanna där, korkade kommentarer kommer inte att godkännas.
Jag skriver om det för att det påverkar mig som person negativt. Jag blir själv något jag inte är..
genomond tillbaka.
Tänk att människor kan ha så dåligt inflytande på varandra?
hugs
d

Kommentarer
Postat av: Anonym

Försök att släpp det, skit idet lägg inte ner mer energi på en som behandlar dig illa, att det finns såna vuxna idioter är helt otroligt, f.. Va sur jag blir.



Bli inte elak för att nån är det mot dig, tänk på att det är nå fel på såna personer och det är bara synd om han.



J

2009-12-22 @ 09:44:35
Postat av: Hontas

Some people just bring out the worst in you. It's as simple as that.

But it's the ones that brings out the best in you that you love. And they are the ones that still love you no matter how badly the assheads make you behave.



There is no getting away from this. For such is life. And who wants to get along with or agree with an asshead anyway?

2009-12-22 @ 23:21:15
Postat av: dilba

Du har så rätt J.

Lol @ Hontas.. min storasyster skojar ibland och säger att om vi pratar om vissa personer (ofta politiskt relaterade diskussioner), att om han/hon gillar mig då har jag gjort något fel ;)..



Let´s diss the assheads and get to the funpart anyway.



hugs

d

2009-12-22 @ 23:29:10
Postat av: Henke

Känner igen detta! Men jag tänker, eller försöker tänka: Rak i ryggen! Var passiv. JAG ska inte sjunka så lågt! Försök inte bemöta det onda med ondska!

Vad än denna person gör mot dig så är det denna persons problem och inte ditt! Det är hur du tar det som är det viktiga! Om du låter dig beröras eller störas eller rubbas så har denna person "vunnit"!

Andas från magen och rak i ryggen!

Kram

2009-12-27 @ 16:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0