Överlevnadsinstinkt

Ibland förundras jag över vissas dåliga överlevnadsinstinkter. Ibland har jag förundrats över mina egna dåliga beslut. Men i slutänden så har jag alltid en inre röst som säger ifrån. Har inte alla det? Dessvärre inte har jag märkt. Finns säkert anledningar till det. Men ändå.. Det jag i alla fall vet är att det är min överlevnadsinstinkter som har drivit mig frammåt på ett högst effektivt sätt i lägen där jag knappt har fattat själv har förstått vad som händer. Som när man föder barn till exempel. Eller i situationer där man plötsligt befinner sig i chock. Jag har märkt att jag reagerar på ett föredömligt sätt. jag gör vad jag måste, utan att själv ens tänka på det. Har läst att man kan öva på det och bli bättre. Poliser gör det, brandmän och sjukvårdspersonal. Att begå misstag är mänskligt, men att kunna ta sig vidare och hel där ifrån är viktigt. d

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns olika grader av överlevnad. För en del så slår den in för fort, och för andra för sent,

2009-12-13 @ 22:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0