Alla hjärtans dag.

I dag är det alla hjärtans dag, eller snarare när vi vaknar. Jag är en ganska krass tjej som inte tycker om att överdimensionera värdsliga saker för mycket. Men jag gillar ändå den här dagen. Det finns något fint i att fira kärleken. Självfallet då inte bara idag utan andra dagar också, men då är det ju individuella dagar. I dag är en dag då vi ska som kollektiv skall bejaka det fakto att kärleken är något som betyder så mycket för oss. Eller gör den det? I ärlighetens namn så har jag träffat så mycket människor dom senaste åren som sätter pengar, status och makt långt högre än kärlek.
På ett sätt förstår jag dom. Kärlek är svårt. Kärleken sliter dig i bitar och får dig bitvis att känna att du inte orkar mer.
Men den sätter också ihop dig igen och får dig att växa andligt på ett sätt som gör att du till fullo är närvarande i livet.

I dag ska jag först mysa med Astrid och Finken på förmiddagen, sen ska jag jobba några timmar i Ishis studio med Ola och Ishi.  Sen skall BoFinken och jag uta mysig middag och sen får vi se vad vi gör. Vet inte om han har några planer eller "if we play it by ear".

Vad ska ni göra?

hugs

d

Kommentarer
Postat av: Mie

Ja, kärlek är svårt, kärlek kan göra ont men vad vore vi utan kärlek?!

Idag ska jag sprida kärlek och vackra tankar till nära och kära. Avsluta kvällen med att mumsa bakelse med barnen, gjorda på grädde, marsipan och kärlek. Kan det bli bättre? ;)

Alla-hjärtans-kram till dig och de dina.

2009-02-14 @ 09:58:40
URL: http://mies.webblogg.se/
Postat av: Linda

Valentinpussar på dig fina fina Dilbis. Kraaam!

2009-02-14 @ 12:06:14
URL: http://songbirdie.blogg.se/
Postat av: Dodi

Yeeyh.. kärlekens dag. En fin dag.

Roligt att hitta din blogg faktiskt. Tror jag kommer att besöka lite oftare.

Peace out!

2009-02-14 @ 18:46:49
URL: http://dodi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0