Mamma..

Försökte reda ut det där för Astrid idag igen. Hur det hänger ihop.
Jag är din mamma. Mormor är min mamma och Mucadez är mormors mamma. Hon upprepade vad jag sa, men det gick lixom inte in. Så vi tittade på bilder från när Astrid var liten och jag fick åter förklara att hon har legat i min mage när hon var liten bebis. Och sen kom du ut.. Och då gjorde vi det här och det här och det här.. osv..
Sen åter tillbaka till att när jag var en liten bebis så låg jag i mormors mage osv.
Då trillade poletten ner och hon fick ihop det.

I morgon åker min goa mamma till London för att vara med sin syster ett tag. Det har varit superskönt och mysigt att ha henne här hos mig. Det kommer att bli tomt när hon åker. Har blivit bortskämd med barnpassningen och hennes sätt att ta hand om och skämma bort mig.
För ett tag har jag fått känna mig som en liten flicka igen, på gott och på ont, så klart.

Idag har allt gått väldigt långsamt, jag har varit lite trött efter gårdagens slit på CC.
Tappade en stor pott, när en fisk höjde upp på bb efter att mer eller mindre hela bordet hade limpat in. Samma kille har spelat höjningar på knappen och visat K5 vid showdow och spelat den stenhårt efter att fått 5 syn och bombat in i KQ6 bräda med 2 spader..  Så när han höjde upp på bb så fick han mer eller mindre hela bordets syn (inte konstigt med den tableimagen). Vilket inte alls behöver vara fel ifall man klarar av att spela mot hela bordet och även kan lägga sina egna händer ifall man är slagen. Hur som helst har jag KQ och vet att en träff mot hans 500 raise (inget raise som representerar monster pre med tanke på att hela bordet limpat in) skulle stå mer än väl.
Floppen  kommer Q67 två ruter. Jag har ruter kung.  Han betar 1200 och jag slår om till 2600.. Han synar.. turn åtta. .vi är båda hanska djupa och nu ligger det väldigt mycket i potten. Jag vet till hundra procent när han synar att han planerar att försöka bluffa mig på turn och förbereder mig på att syna ifall det kommer ett ofarnligt kort. Han säger plötsligt all in. OBS åttan var ingen ruter..  Jag säger syn och han visar upp set i åttor. Suck, för folk som har svårt att passa ett lägre par och tror att dom är bluffproffs och dessutom har den fatala turen att hitta en 2 outare..  Jag tappade lusten och spelade ett inköp till, men var för irriterad för att orka hitta mitt bästa spel igen.  Tråkigt back, spelade online när jag kom hem en halvtimme och plussade nästan 300 e  och det kändes ändå ok. Mest för att avsluta kvällen med en ok känsla i kroppen.
Nog om poker.

Bloggen här har exploderat på sistone och jag har blivit verväldigad över hur många som vill läsa den. Vilket är jättekul.
Jag har också själv upptäckt en massa bloggar som är roliga att läsa. Det är en värld som jag inte kände till innan.
Tack för det. Roligt som tusan.

Jag har gett mig själv total kreatvi frihet här. Om jag vill skriva ut poesi eller annat konstnärligt uttryck så gör jag det.
Och jag försöker inte tänka på vad i hela fridens namn ni vill läsa om utan istället skriver uppriktigt om det som faller mig in.
Ni är välkomna och era frågor likaså. Om jag tycker att dom blir för privata (vilket dom inte har blivit hittills) så svarar jag förmodligen inte. Vill man vara anonym så visst är det ok, men jag är mer reserverad i mina svar till någon som är anonym än annars.

I kväll ska jag bara vara hemma med Astrid och göra näst intill ingenting. Vi ska äta middag ihop snart och sen när jag har lagt henne vid åtta så ska jag grinda lite online (spela poker online för er som ser ut som fågelholkar)..  hahaha..


stora kramar
dilba

Kommentarer
Postat av: Helena

Haha det där känner jag igen. Hur många gånger har jag inte förklarat det där för lillkillen min....

Men nu tror jag äntligen att han har fattat det :) På tiden! Han är ändå 6 år! Hahaha

2009-01-11 @ 16:41:31
URL: http://helu76.blogg.se/
Postat av: annkie

dilba,Go for what youré wishes is for your blogg,det e bara kul att läsa ¨fin läsning också...ha en superkväll,kraaaaam

2009-01-11 @ 16:51:20
Postat av: Minaya

Dilbabs.. hihi Hur mår du?



puzz

2009-01-11 @ 18:22:54
URL: http://minaya.blogg.se/
Postat av: j

njut av hennes stora och små frågetecken,det kommer komma en tid sen då hon "VET" bäst;)

2009-01-11 @ 22:10:27
URL: http://tryme.blogg.se/
Postat av: Melissa

Vilken pedagogisk förklaring! Nu blev jag glad! Så många föräldrar som bara suckar och struntar i att utveckla det som är så självklart för en själv. Det värmde verkligen att läsa om hur du arbetade med henne -och lyckades! :.)

2009-01-12 @ 18:16:30
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Fjella

Snacka om att bli spelad upp på läktaren! Jag alltså. Alla dessa pokertermer...jeezez... Jag brukar faktiskt titta på poker på nätterna när Stjärnan inte vill sova - men här går jag ändå bet.

Fråga: är du professionell spelare eller handlar det om "nöjesspel"?

2009-01-16 @ 00:12:19
URL: http://nattvrak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0