Pokermiljonen..

Lite minneslundspromenad just i detta ögonblick. Den här bilden är ifrån Pokermiljonen "finalen" som jag spelade mot Johan Storåkers. Jag var helt grön i poker då och kände hyfsad panik. Men jag kommer ihåg att strax innan finalen så fick vi 10 min paus och jag gick ut och tänkte.. Den här killen är riktigt bra på det här. Vad kan jag kontra med? Jag bestämde mig för att hela tiden försöka känna av ifall han kändes stark eller svag med sina händer.. och att oavsett vad han gjorde så skulle jag gå på den intuitiva känslan. Den finalen har sänts typ en miljard ggr, och folk har kommit upp och kommer fortfarande upp till mig.. så här tre år efteråt för att grattulera. OK? Jag såg en repris ett par år eferåt och fick panik över hur jag spelade vissa händer då, och idag är jag en väldigt mycket bättre texas holdém spelare. Men jag måste ändå få tillägga att den intuitiva känslan jag hade då, är samma känsla som jag har som ledstjärna när jag spelar "mitt bästa spel" idag. d

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0