Jag hade den först..

På torsdag är det Rockbjörnen och eftersom jag inte har astrid då så tänkte jag gå. Min lillasyster och jag tänkte gå tillsammans beslöt vi oss för när vi träffades sist. Det ska bli extra kul därför.  Jag sa att jag alltid har ide´torka när jag ska besluta mig för vad jag ska ha på mig och att jag alltid får bestämma mig i sista sekunden.
Hon hetsade att .. snälla kan inte jag få styla dig på Rockbjörnen. Hon har bra koll. Den här gången ska jag låta henne göra det faktiskt. Men jag  är dock lite nervös eftersom jag vet att hon tycker att jag ska ha lite mer raffiga prylar på mig.. lool..

I går var jag på CC och spelade. Hade varit och ätit middag med Astrid och Kristofer innan och kände inte helt för att gå och spela eftersom dom skulle åka hem till mig och sova över. Jag har henne från och med idag och Kristofer började jobba idag vid ett så det underlättade enormt att han tog med henne hem till mig och sov över.
Men detta resulterade i att jag satt där och var blase´och mest ville åka hem. Jag spelade superdåligt och backade rakt ut.
Sen kom Gusten förbi och det blev ett mycket roligare bord (han spelar bra). Johan var också där (inte Storåkers som är i Finland just nu uten en annan Johan). När jag var ordentligt back så beslutade jag mig för att på allvar skärpa mig eftersom det var så meninslöst att hålla på så där. Då kunde jag lika gärna varit hemma ju. Jag tog mig samman och plussade igen förlusten. Sen gick vi och tog en kebab och åkte hem.

I dag gjorde Kristofer pasta Carbonara (killen  är löjligt bra på att laga mat) som jag och Astrid glufsade i oss. Sen drog han och jag och Astrid har haft en supermysig dag. Eftersom det är Lördag så var det himmelriket för henne eftersom hon får godis då.

Försökte vara lite pedagogisk med att hon skulle betala något själv med 6 kronor för att hon ska förstå sambandet.
Jag köpte hennes godispåse med allt annat jag handlade och hon fick betala en tablettask själv. Hon la upp den på bandet och gav kvinnan femman. Sen stod hon och väntade vi myndautomaten. När det inte kom ut några mynt där så sa hon till kassörskan. Var är min peng? Jag vill ha min peng?
- Den har jag tagit.
- Det var inte snällt för jag hade den först, svarade min lilla docka, och hela kön skrattade och jag med.
Sen förklarade jag för henne att det var ett byte. Du fick asken och affären tog pengen.

Nu sover mammas tjejjj..  och jag ska grinda lite online.

Kommentarer
Postat av: Linda

Ha en trevlig dag, Dilba :)

2009-01-17 @ 23:49:31
URL: http://stylebyrashid.blogg.se/
Postat av: Dilan Amin

hejhej!



K R A M

/ www.mramin.blogg.se

2009-01-17 @ 23:50:55
URL: http://mramin.blogg.se/
Postat av: Frugan

Go Dee, raffa till frugan nu, wiieeeho!

2009-01-18 @ 00:31:30
URL: http://songbirdie.blogg.se/
Postat av: Jeppe

Behöver nog inte vara nervös... tror säkert du blir helt JÄTTESTAJLIG på torsdag, Dilba! =) Synd att man inte kan vara där. (Kan och kan, jaja...vem tror man sig vara!?! Hmmmpff!)



B.t.w., härlig humor din flicka har!

OCH bra, Dilba! Man ska lära de små.

Synd bara att hon inte fick växel tillbaka, så hade hon fått även subtraktion och addition på köpet.

Ha det bra!



/Jeppe



......hmmm...på KÖPET!? Hahahaaa!...

2009-01-18 @ 02:12:08
URL: http://jeppeye.blogg.se/
Postat av: Lina Sundqvist

Haha gullig tjej:)

2009-01-18 @ 14:21:06
URL: http://linasundqvist.blogg.se/
Postat av: dilba

Asså nervös hit och dit.. Hon kommer att använda mig som ett stylingobjekt.. varför ska jag inte vara liiiite nervös?



Välkommen Dilan och alla andra trevliga rackare.

Ha en underbar kväll.

kramar

dilba

2009-01-18 @ 20:24:28
URL: http://dilba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0