Vända andra kinden till..

Kanske, jag vet inte. Vi får se.. Jag avaktar och tänker positivt för att ge livet dom bästa förutsättningarna igen. Är man naiv då om man skriver "igen"?

I dag var vi på Fjärilshuset. Jag, Astrid, Holly och Beck. Älskade ungar. Så fulla av äventyrslust. Titta där mamma, nu går vi in i  en djungel... nästa fyller på..
.. och det gömmer sig indianer överallt (Beck). Ja med giftpilar.. eller hur mamma (Astrid).
- Nej Indianer är jättesnälla, Fast dom har giftpilar.. ååh.. titta vilken fin fjäril!!
Och där är en giftgroda.. (Beck)

Där bestämmer jag mig för att sluta bromsa ungarnas underbara fantasi.. Varför inte addera istället för att ta ner dom varje gång?

- Ja den är jättefarlig.. och om man tar på den så blir man död direkt (säger jag och spärrar upp ögonen).
- woooow säger barnen och sen vill dom stå och stirra jättelänge på  dom små grodorna.

Sen fikar vi, går hem, handlar Thai på vägen och fyller badkaret till hälften och alla hoppar i och busar så det dånar i hela huset. Vilken underbar dag. Tack Astrid, Holly och Beck.



Kommentarer
Postat av: Linda

Fantastiskt!! :) Låter som en underbar dag.

2009-01-19 @ 22:50:47
URL: http://songbirdie.blogg.se/
Postat av: johan

BArns fantasier kan ta oss vuxna långt

2009-01-20 @ 05:13:09
Postat av: Karin

Ja det är väl det som gör en vuxen..man missar giftpilarna och badar för att bli ren och inte för att det finns roligt skum i karet.

HÄRLIGT att vara barn. Och det är sånt som gör det härligt att ha barn. Man fångar dagen på ett annat sätt. Fjärilshuset är toppen. Ha en toppen dag.

2009-01-20 @ 07:48:48
URL: http://lightelegance.blogg.se/
Postat av: Gino

Dilba, har nu läst igenom din blogg och finner den intressant men dock saknas om ditt inre tänkande. Jag föll för dig när jag hörde "im sorry" du förmedlade låten så vackert må jag säga. Ser att du även är lycklig och det önskar jag dig i all evighet.



Med ditt inre, menar jag de färskaste känslorna, tankar och värderingar, vilka är de?

2009-01-21 @ 10:04:12
URL: http://ginoabdullah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0