Hemma...

Astrid och jag tog en välbehövglig resa ner till Skåne. Min syster Dilsa och hennes man Torbjörn har ett ljuvligt "gigantiskt" hus där nere. Jag har ju semester, men på grund av en massa olika anledningar och omständigheter så har jag inte fått njuta av det förrän nu.

Vi blev ompysslade och hade det bra.

Åkte tåg. Jag föredrar ju egentligen flyg, men Astrid gillar tåg så varför inte. Resan ner blev försenad.. suck.
Resan hem ska vi inte tala om. Det blev oväntat fler stop och tåget stannade vid ett antal platser, visserligare kortare stop då, men ändå. Till slut så kom vi fram 58 min  sena. Och dom skyllde på järnvägsarbeten. JÄRNVÄGSARBETEN????

Det vet man väl för tusan om? Det fanns ganska många tåg som gick varje dag, men jag valde x2000 för att det skulle gå fortare. Pyttsan. Och min lilla tjej var övertrött när vi kom fram och jag blev skitförbannad.

Nu så här hemma så inser jag att SJ inte bara behöver, utan MÅSTE ha BPM (buissnes process manager). Ska ringa och ta ett snack med dom om det så fort jag är tillbaka på jobbet i Augusti.

Hade dom haft BPM så hade alla sluppit den här skiten.
Kommer snart bilder...


hugs
d

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0