Kuvös


Kuvös.. Dvala eller kokong. Kalla det vad vill du, som Alejandro Fuentes Bergström skulle ha uttryckt det.
Jag räknar stegen baklänges och hoppas att det är nära tillbaka till ruta ett.

Till det där inre rummet dit jag alltid kännt mig trygg, dit jag alltid återvänt.  Samma rum som alltid stått 
där och finnits där för mig under alla år. 

Jag minns redan som barn hur jag satt i timmar och tänkte, analyserade, kände efter och drömde om precis allt möjligt.
Det var i det rummet som jag började skriva klassiska stycken på piano redan på dagis.

Det var i det rummet som jag har skrivit alla mina skivor och musik till andra. Det är i det rummet som jag söker och rotar 
efter inspiration och alltid hittar det.

Det är en relation mellan mig och en inre plats som är den enda plats som jag alltid har återvänt till.

Kurder har inget land, men jag har en inre plats och just nu känns det som om jag behöver gå tillbaka dit och hitta hem lite. Till den där tryggheten som förbryllat vissa att jag har. 

dit ska jag nu...

d


Kommentarer
Postat av: Linda

Tänker på dig. Låt det ta den tid det tar och njut av småsakerna på vägen så länge.

2009-07-26 @ 00:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0