Leka på datorn?

Min dotter Astrid är bara fyra och ett halvt, men kan skriva sitt namn och läsa hyfsat. Inte för att det på något sätt tvingats på henne, utan för att hon varit intresserad och för att då alltid funnits vuxna som uppmuntrat henne. Som jag, hennes pappa, farmor, mormor, bosse osv osv.

Nu är det så att hennes kusin som är ett halvår äldre och hennes storebror spelar pedagogiska spel online för barn.
Och plötsligt kan hon också (efter att jag har låtit henne göra det ett par gånger) hantera datorn. Skriver in burkar.nu och klickar sig runt bland dom spelen. Jag gillar nästan alla spelen som är där och det finns i alla fall ingenting som jag kan se ännu som på något sätt skulle kunna vara skadligt för henne. Vilket är det första man är orolig för när man sitter med fyraåringen framför datorn.

puh.. än så länge.

d

Kommentarer
Postat av: Niklas_89s

Vad du inte tänkt på när du sätter din dotter framför datorn är att nu är ni 2 om den, som tidigare bara varit din. DATORN.



Nu kommer du få fråga om lov, när du vill låna din dator.. ;)

2009-03-08 @ 14:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0