Okej, okej, okej!!!!

Jag ska skärpa mig! Fick ju en liten utskällning här i bloggen för att jag uppdaterar för dåligt. För er som blir lite rastlösa så kan ni alltid gå in på aftonbladet poker och läsa min blogg där under tiden jag går och funderar..

Mamma är här och åker till Turkiet i morgon. Hon skämmer bort mig, Astrid och Finken fullständigt när hon är här.
Vi äter underbar god Kurdisk mat och har barnvakt om det passar att gå ut och busa. Vilket vi gjorde i fredags.

En kompis till oss som också är pokerspelare (som bor i Malmö) var i stan, så vi gick ut och drack drinkar och spelade ganska kass poker faktiskt.

I lördags så drog Finken och jag och spelade bowling.. och sen vidare föra att ta en drink med några vänner.
Vi hade en riktigt kul kväll. Ofta avslutar vi våra kvällar med betapet.

Nu till något helt annat. Läste om en flicka i Aftonbladet som blev såld som prostituerad av en lärare och gruppvåldtagen på sas Radisson.  Jag vågar inte skriva vad jag tänker när jag läser om sånt här. Män som går i gång på att .... små barn, borde.... i .... innan man... livet... dom. Håll med om att man är så mentalt sjuk att man inte går att rädda. Det är i alla fall min åsikt. Och vem är det man ska skydda, förövaren eller offret? Jag skulle tycka att det vore skönare att veta att den här personen aldrig mer någonsin kan skada någon igen eller hur? Då säger vissa, men livstid fängelse? Men ni vet ju vad livstids fängelse innebär i sverige. Dessutom.. hur ofta har du hört talas om pedofiler och våldtäcksmän som fått livstid?
Nej, precis!!!
Andas.... andas Dilbis...

Jag ska focusera på min uderbara fyra och ett halvt åring i stället. Och ha en supermysig kväll med min goa Bofink.
Vi ska slå till på stor ;-) och festa loss på chips och dip ikväll. Läskeblask och en massa betapet.

Finken har varit så söt och uppvaktande idag att jag känner mig lite nykär :-)


d

Kommentarer
Postat av: Frugan

blåsa iväg puss

2009-03-27 @ 16:15:56
URL: http://songbirdie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0