Flyg högt mormor!

Där bland alla änglar strålar den vackraste av dom alla.
MIN MORMOR.
Kvinnan som höjde händerna mot skyn och prisade Allah för att ha skickat denna
fantastiska buss till henne som bar hennes barnbarn hem igen.
Samma kvinna som stod upp mot alla odds och "vad ska folk säga"
så lojal sin kärlek till oss och sina nära.
Samma kvinna som inspirerat mig och min storasyster i mångt och mycket.
Samma krut-tant som vägrade låta gnistan falna.
Samma underbara hennafärgade händer som spådde ett stort vitt hus på en kulle för mig och min familj.
Stor kärlek sa hon och jag trodde henne för hon hade svar på alllt och jag tror henne än idag.
Samma underbara mormor som såg allt kristallklart och aldrig tog skit av någon.
Samma fantastiska mormor som min morfar älskade över allt annat.
Hon fick det liv hon förtjänade. En familj som kommer att sakna henne, som kommer
att ha henne i minnet och hjärtat för alltid.
Och en av dom är jag mormor. Så flyg högt nu. Jag möter upp någon dag.
Men först så ska jag föra dina budskap vidare till Astrid som jag önskar att du hade fått träffa innan..
flyg högt älskade mormor.
d

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0