Jaarråå.. snart är det jul.

Astrid och jag gick och handlade på väg hem ifrån dagis och jobb idag.
Både hon och jag blev direkt sugna på pepparkakorna som redan har radats upp.
Vi gick hem, lagade middag åt och gjorde en mysig brasa, te och pepparkakor. Guuuud så gott.

På dagis så ger dom barnen ransoner av vissa saker har jag märkt för ibland så tror hon att hon kommer
att få begränsat av sånt hon tycker är gott även hemma. I dag var det pepparkakor.
Hon sa.. (när vi skulle lägga upp pepparkakorna på fatet).

- Så, mamma det räcker. Annars räcker det inte till jul (!!!?????).

Var får ungen allt ifrån undrar jag ibland. Jag fick säga till henne två gånger att det var ok och att vi kunde ju köpa fler.
Andra gången så tittade hon upp på mig och sa.

- Åh, vilken bra ide mamma (väldigt uppmuntrande, lät som hel pedagog). Något lite märkligt när man tittar ner på en femmåring som har läget helt under kontroll.

I övrigt så har jag blider från dom tidigare jularna på min näthinna. Fina minnen. Får se vad vilka bilder som tillkommer den här julen.

d


Kommentarer
Postat av: Linda

Ni är så löjligt fina. Miss u!

2009-11-17 @ 20:21:51
URL: http://sonnvik.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0