Baklänges...

Likdelar överallt
En slakt utan dess like
Så mycket trasiga själar här omkring..

Visste jag vart jag var på väg?

Mormors spådommar i i bläcksvart kaffesump..
hon såg ljus och blodröd klänning..
Mormor hör inga kyrk-klockor.
Mormor målar sina vackra rynkiga, vänliga händer röda av Henna.
Och hänger vackraste guld runt sina hjärtebarnbarns hals

När jag ser mig omkring mormor... det här är inte jag..

Men älskade mormor jag letar ännu efter drömmen av din vision.
Jag tror dig fortfarande. Ofta har jag vilat mitt ansikte i händerna och undrat varför.

Mormor säg att allt inte var förgäves.
Jag köper mig fri från förbannelsen nu och går baklänges..
Tillbaka till din passionerade beskrivning av livet och kärleken..

Spår som leder tillbaka till din genuina villkorslösa kärlek.
Spår som jag följt med varje hjärtslag tills nyss.

Nu går jag baklänges och följer mina egna spår i snön.

Och snart är jag hemma vid den öppna elden du brukade göra upp.
Den sprakande brasan och ett gott uppvärmt, skummat glas fårmjölk.
Tillbaka där jag känner mig hemma.

d

Kommentarer
Postat av: Sara

Hjälp vad du gnäller. Över vaddå? Vad jag har fattat det som så var du och den där fågeln inte ens ihop ett år. Ni har inga barn ihop. Ni var inte gifta. Hur mycket martyr kan man bli? Han gjorde slut. So what? Vet du inte om att det finns massor med folk i hela världen som går igenom långt mycket större livstrauman än så. Du borde vra glad att du har en frisk dotter istället. Det är så plågssamt

att läsa hur du som är en sån välmående och populär och rik person på alla sätt gnäller över att nån gjort slut.

2009-10-12 @ 23:38:48
Postat av: Anonym

Sara.. (eller?). Normalt brukar jag bara ta bort inlägg av det här slaget. För du är knappast ensam i det här landet av att ha drabbats av den Svenska avundsjukan.



Vem har sagt att det ens handlar om honom?

Du har inte mycket förstånd att behöva dras med du..



d



2009-10-13 @ 08:11:31
Postat av: Frugan

Jag tyckte det var väldigt vackert. Mitt i svärtan fanns det hopp och beslutsamhet. ...Och den där hoppan som kommenterade något förvirrande kanske kan läsa några "hej-jag-låtsas-att-livet-är-perfekt-hela-tiden-bloggar" som det kryllar av istället, pfffft...

2009-10-13 @ 13:44:42
URL: http://sonnvik.wordpress.com
Postat av: dilba

Ja visst är det underbart då "random idioter" (otrevliga typer man inte känner) glider in och tar sig friheten att göra sina egna antaganden om någon annans privatliv utan några som helst fakta att bygga sina påståenden på?



Oftast är det (om vi får generalisera och anta tillbaka åt andra hållet) folk som inte har något eget liv att ägna sig åt. Det gamla vanliga med andra ord.. jaddi jaddi jaddi..



Jag är dock lite bitter att jag bara fick kriterierna, populär, rik och berömd. När jag faktiskt tycker att jag gjort mig förtjänt av snygg, begåvad och framgångsrik också ;-)



d

2009-10-13 @ 15:47:31
Postat av: Frugan

Ja vafasen. Och vad hände med intelligent, karismatisk och inspirerande ;)

2009-10-13 @ 20:26:02
Postat av: dilba

Dom superlativen var reserverade för dig ;-)



d

2009-10-13 @ 21:49:11
Postat av: Frugan

Klubben för inbördes beundran <3

2009-10-13 @ 22:00:11
URL: http://sonnvik.wordpress.com
Postat av: Ola

Får jag behålla "snäll" & "lättskött"?

2009-10-13 @ 22:23:34
Postat av: Ola

Får jag behålla "snäll" & "lättskött"?

2009-10-13 @ 22:24:39
Postat av: dilba

Okej, Okej ÅWKÄJ!! Ni får ha vad ni vill bara jag kan få rolig och busfrö! Det är min grej, det känner jag nu på en gång! Sen kan någon annan få ha allt det där andra... eller vänta.. Kan jag paxa sär skrivare? ;-)

2009-10-13 @ 22:41:19
Postat av: Ola

Wohoo! :D

Du e precis allt det andra, det vet du!

2009-10-13 @ 23:09:38
Postat av: Frugan

Höhöhö!

2009-10-15 @ 03:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0