Oj så tokig och glömsk mamma är!

Idag på väg hem ifrån dagis fick jag veta något som jag BARA borde ha vetat!
- Mamma det är Bowows födelsedag.
- Jasså? Oj.
Men när hon blev påmind om att Bowow hade stannat kvar hemmas hos bästisen Leyina så kom hon ganska snabbt på att
det var Puffig och Trissitratts födelsedag också
Och att vi måste fira dom idag.
Så vi åkte hem och gjorde en myskväll. Först åt vi linssoppan som mormor hade lagat till oss när hon var hemma tidigare på dagen (då vi var på dagis respektive jobb) och sen åt vi spaghetti med köttfärsås till huvudrätt.
Självfallet ville hon att jag skulle baka något. Så jag bakade pepparkaksmuffins (tack god gud för att man bara behöver vispa ihop pulver och vatten nu för tiden).
Sen hade vi kalas....
Puffig och Trissitratt blåste ut ljusen och var tydligen nöjda med uppvaktningen.
Trissitratt (den lilla grå-vita katten) fick hon av mig när hon föddes. Och puffig likaså. Så dom har varit med..
Men idag bestämde hon sig för att dom blev 1 respektive 3 år.
Här är lite bilder..
Grattis på födelsedagen önskar Astrid och Mamma!
Middag.. en helt normal bild (hur jag nu fick till den...)
Sen började minerna... Här spelar hon ledsen..
Och här butter...
Oj så arg...
Nämen.. busig också?
Baka baka..
Dom måste blåsa ut ljusen mamma!!!!!
Och tas bilder på, det är ju ändå den stora dagen...
Sen ska vi mysa och titta på Madagaskar...
Jag är så välsignad. T
ack Astrid, Trissitratt och Puffig för en underbar födelsedagskväll.
I morgon fyller min underbara storasyster Dilsa 40 bast.
Det var som själva fan :-) Hon ser fortfarande ut som den där tattarungen som följt och känt mig hela livet.
Fast nu är hon smartare, roligare, ännu mer begåvad och tack och lov mognare ;-)
Då blir det mer kalas.
hugs
d

Kommentarer
Postat av: Frugan

Men guuuuull! När får Morgan och Merlin leka med henne?

2009-10-11 @ 18:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0