Tänk er...

Ett sött litet rött hus, eller ok.. ganska stort med vita knutar. Stort skriver jag för att jag ska få plats med hela
tjocka släkten och alla bästaste vänner.
Kanske vid kusten i Småland. Säg runt Västervik eller Oskarshamn. Huset behöver inte ligga så att det är en strandtomt, men gångavstånd helst. Alternativt en kort stund ifrån havet men intill en sjö.
Massor av urskog omkring. Jag ser min lilla "stora" trädgård. Men massor av gamla fruktträd. Äpplen, plommon, helst körsbär.. päron.. Ett fint land. Med hallon och rosor. MYCKET ROSOR. Allra helst gamla rosor.
Så att man kan ställa ut ett bord mitt bland träden och njuta av somrarna.
På vintern ska man kunna åka dit och gräva sig fram i snön fram till dörren och fira jul där.
Höst plockar svamp och fiskar gör jag när som helst utom mitt i vintern.
Det ni. Det är min dröm. Detta har jag drömt om som barn och detta drömmer jag om nu.
Snart ska det ske har jag bestämt. Och ni kommer att få se hela vägen dit om ni vill.
Men då måste jag skaffa mig en bil först. Appropå bil. När jag kör bil så sjunger jag och lyssnar på musik högt.
Jag blir förbannad på mina medtrafikanter (precis som dom sa i körskolan när det begav sig att man inte skulle bli).
Och jag skriker och beter mig.. Det går visserligen snabbt över men så är det i alla fall.
Jag får väl till mitt försvar också berätta att jag inte är sen att be om ursäkt om det är jag som har fel.
Det är mänskligt att fela och jag förlåter snabbt om någon ber mig om ursäkt. Har nämligen inte tid att gå och sura hela livet.
Tänk er.. Ja, jag antar att många av er där ute är uppväxta med den här idyllen. Jag glädjs i så fall med er.
Jag vet :-)
Nu ska jag gå ut på hemnet och titta efter sommarhus.
kram
dilba

Kommentarer
Postat av: Frugan

Du planerar så bra, jag behöver liksom bara luta mig tillbaka! :-)

2009-10-22 @ 10:34:57
Postat av: dilba

Ja, precis. Så mysigt vi ska ha!

:)

d

2009-10-22 @ 12:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0