Sent om sider?

Ytterligare ett skönt Svenskt uttryck. Mycket att göra på jobbet. Det är kul när det är action där och när man får något vettigt gjort.

Efteråt hämtade jag Astrid på dagis. Sen åkte vi hem och handlade ved (läs stadsved). Va fan är det frågan om?
Är stadsmänniskan för bekväm för att lära sig göra upp en brasa med vanlig hederlig ved? Jag kollade först på ett ställe om dom hade vanlig ved, men nej det hade dom inte. Sen gick jag in på Järnia där dom hade denna patetiska ursäkt till ved. Nog för att det brinner länge och bra, men kom igen. Det är verkligen inte samma sak. Jag lägger mycket stolthet och möda på att göra upp en bra brasa. Dock fick det duga då jag inte hittade någon vanlig ved idag.

Sen kom Astrids pappa över och vi åt pizza ihop innan han skulle iväg till rytteriet. Sen ville lilltjejen bubbelbada och sen på med te och kakor. Mumma och Fredagsmys.

Nu sitter jag här med datorn i knät och ska snart gå och lägga mig. I morgon ska vi träffa Holly, Kajsa, Johan och Bäck. Sen får vi se om det blir svampplockning med Astrids pappa eller om vi hittar på något annat hyss.

puss

d

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0