Fjärilshus.

påfågelöga hade sett allting växa från ax till limpa
först kom det in lite växter och sen byggde dom dammen
ganska trevligt faktiskt om du frågar en anspråkslös liten fjäril
om tillvarons ditt och datt
och hur allting började

på stranden var det tänkt
med utsikt över stilla hav och blå-rosa skiftande avslut på en underbar eftermiddag
lite sent kanske för ett dopp
men det är ju ändå sommarlov och barnens upptäckarglädje är svår att motstå

små barns-ben som som barfota springer ner och njuter av stundens nu och här
en ny fas av överraskningar
varje sekund är källa som kan ge upphov till nya skratt och minnen
genom skogen och på stigen som leder dit
hör jag sorlet om jag blundar

barn älskar överraskningar, det vet vi ju
du vet och jag vet

just där min älskling
på pelare som skall klara sanden som flyter fram och tillbaka
bygger vi vårt fjärilshus

skisserna ligger klara på mitt bord
och jag väntar bara på att få mitt bygglov beviljat
grönt ljus, ge mig grönt ljus nu

så kör vi

d




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0