Long time no see..

Som jag skrev i mitt sista inlägg på PokerListings så kommer jag att återgå till min blogg här.
Här har jag friheten att skriva om vad jag vill precis när jag känner för det.
 
Man ska inte underskatta frihet, alla har inte den inre upplevelsen till sitt förfogande.
Jag har skrivit en dikt om frihet..
 

Frihet.

..åtnjuter den som väntat
som känt bojor kring sitt bröst

Ett blad som tas ifrån din mun
kan vara samma blad som skär
dig tudelad och samman i nästa sekund

Frihet är ett ögonblick
visioner av nya möjligheter
som tidigare varit förslutna
i tusen ensamheter.

Om vi väljer att fängslas
av den hopplöshet som förtvivlan erbjuder
Förnekar vi friheten i sitt ädlaste slag
och vänder ryggen till
en bättre morgon dag.

 


hugs

 


dilba


Kommentarer
Postat av: Gränby rännstensunge

Friheten är ditt vackra namn
Vänskapen är din stolta moder
Rättvisan är din broder
Freden är din syster
Kampen är din fader
Framtiden ditt ansvar

Svar: Fint..
dilba

2013-05-16 @ 20:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0