Ingen fiskelycka men en riktig solbränna...

Tidigt på morgonen gick jag upp och gjorde mig i ordning. Vi blev hämtade efter en fantastisk frukost för en fisketripp.
När vi kom till hamnen så stod många förväntansfulla turister som också skulle iväg och pröva sin fiskelycka.
Jag kände redan när vi klivit ombord på båten att det skulle bli kallt på fiskelyckaområdet.
Det var en gammal seg farbror och hans fru (som hela första delen av resan låg och sov vid hans fötter) som var våra värdar.

Mycket riktigt, vi fiskade inte förrän långt efter lunch och då började det regna. Sen fiskade vi max en timme och sen var det dax att återvända...  När vi kom  tillbaka såg vi hur dom andra glada turisterna hade påsar fulla av fisk med sig därifrån.
Men jag och finken fick oss en solbränna i alla fall, så det var väl för väl..

Åker hem i morgon. Dax att förbereda inför nyår. Dom senaste åren (eftersom Astrid har varit så liten) så har jag föredragit att bjuda hem folk (i stället för att själva ta oss ut) köpt skaldjursplatåer på Sturehof och firat hemma. Det har varit ett oerhört vinnande koncept.
I år är jag inte helt säker på vad vi ska hitta på. Skulle tycka att det vore roligt att fira med hela min galna familj eftersom jag missade julaftons partyt med dom.

vi  får se.. vad ska ni göra?

dilba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0