Mamma ska jag gå till dagis efter Gott Nytt År?

- Ska jag gå till dagis i morgon?
- Nej, det ska du inte. Ät  din mat nu.
- Ska jag inte gå till dagis i morgon?
- Nej det ska du inte, du ska ha jullov till efter det nya året har börjat.
- Mamma är det Gott Nytt  År nu? Och sen ska jag gå till dagis? (Stora undrande ögon)
- Nej älskling, det är nyårsafton om ett par dagar och sen ska du vara hemma ifrån dagis några dagar till.. Sen efter det
ska du gå till dagis.
- Är dagis stängt nu?
- Ja det är det mammas älskling, ät upp din mat nu.

Jag är hemma ifrån Thailand nu. Hämtade Astrid idag och vi hade ett löjligt mysigt återförenande.
Hennes bästis Holly följde med och mötte upp  på tågstationen.
Astrid är 4 år och samtalen är bland det mest inspirerande jag har upplevt. Ibland kanske man är för trött att
ta in allting, men i det stora hela önskar jag att vi fick ha den här närheten till varandra hela livet.

dilba

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad underbart fint & gulligt:)

2008-12-30 @ 16:19:06
Postat av: Linda

Aaaw, snuttAstrid.

2008-12-30 @ 18:54:37
URL: http://songbirde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0