Ordning och reda, löning på fredag?

Mamma är ju som sagt här och hälsar på. Idag har hon tagit tag i mitt presentpapper och inslagningslager. Organiserat och gjort i ordning så att jag lättast snabbt skall kunna få tag i det jag behöver när jag är in inslagningstagen. Det är nämligen så att det är en av mina ömma punkter. Jag älskar att dekorera paket och göra konstnärliga utsvävningar när jag slår in. Det måste nog vara min "tjejigaste" sida. I övrigt så är jag ju ganska mycket en pojkflicka. Jag behöver väl knappast nämna att innan hon kom till presentpapprenda så gav hon sig på alla mina skåp i köket och mina klädkammrar osv... Tvättkorgen är alltid tom när hon är här och Finken hittar sina tröjor nytvättade och nystrukna. Det är min mamma i ett nötskal. Ordning och reda, löning på Fredag. Roligt det där med Svenska ordspråk btw. Min mamma kom hem efter en dag som tolk åt invandrarverket och sjukvårde, polisen osv när jag var i tånåren. Min bror hade skojat med henne i vanlig ordning och då säger mamma. - Näj Azad sluta... päppär päpper, man vät inte aldrig.. Hon såg väldigt allvarlig ut också och vi höll på att skratta så vi kissade på oss. Skönt att hon alltid haft en så bra självdistans när vi har skojat med henne. Kulturkrock at it´s best med andra ord. d

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0