Jag vill Intäää..

Mamma jag tycker inte att det är fint!! jag tycker att det är fult! Jag vill inte gå till dagis!! Jag vill bara ha min askungääkläänning..  Nej, jag vill inte det!! Men jaaaaag viiiilll det..

Min dotter är trotsig, behöver jag säga mer? Hon är löjligt söt, och det är väl därför hon kommer undan med det mesta.
Tre äpplen hög och så mycket åsikter. Hmm. undrar vart hon har fått det ifrån.

Bobster är hemma idag och åker igen imorgon. I vanlig ordning sitter vi och spelar betapet, med datorerna i knät.
Tysta båda två, superfocuserade. Prestigen ligger som tung rök i rummet. Men mysfaktorn är hög också.
Det är viktigt att ha roligt med sin partner. Att man har gemensamma intressen har jag hört av visa äldre människor.
Förmodligen är detta en av dom sakerna dom pratade om. Att uppleva nuet och samvaron ihop.
Min kompis Johan (en kompis som jag lärt känna genom pokern) har fullständigt fastnat för flippern. Kul tycker jag.
Jobbigt bara att han alltid blir så löjligt bra på allt han ger sig fan på.
Nu ville han ha med mig idag, men tack och lov kunde jag inte, med giltig anledning. Annars hade jag säkert fått pisk.

Pokermässigt fortsätter badbeatsen hagla på mig. Nötflush, mot rivrat fyrtal. Och ja vi var all in på turn.

En annan hand var vi all in på turn, och han sätter hålpipan efter att jag har synat ner hans bluff.

Jag fick panik efter fyrtalet, och stängde ner ALLA mina cg fönster och slog ihop min dator och tittade på den som om den vore böldpest.. get away from me.. tänkte jag..  Och självfallet räknar jag inte in alla över-parutdragningar som jag också åkte på. Gick rakt in i set två ggr som grädden på moset.. så klart..

Bra att ta ett break när det blir så där.

Hejdå datorn.. puss och kram.. vi ses sen

d


Kommentarer
Postat av: Helena L

haha..

Det där första känner jag igen. Men det går över, dock till att bli mera "Men mamma HUUR coolt tror du att det där är då, det vägrar jag sätta på mig" ;)



Jag håller helt med om att det är kul om man har samma intressen, till viss del iaf, så man kan umgås och förstår varandra :)

Men säkert även lite egna oxå tror jag. Det är ju alltid kul att lära sig av andra och hur dom tänker och även bra att lära sig respektera varandras intressen på ett fint och kärleksfullt sätt :) Det värsta som finns är väl om någon skulle klanka ner och göra det "roliga" till något man ska ha dåligt samvete för att man vill göra (om du förstår hur jag menar :) NOT så skojsigt helt enkelt.



Hoppas du break'at skönt och att du får tur med dina nästa händer! ;)



HL

2008-10-29 @ 00:17:11
URL: http://leiford.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0