Malta Poker Tour

Jag och Busbob den tredje är på Malta för att spela Malta Poker Tour. Den går av stapeln i morgon och under
dom här sex dagarna som vi är här så ska vi spela 3 turneringar som jag verkligen ser fram emot.
I morgon börjar den första. Blindsperioderna är 20 minuter och vi börjar med 25/50. Startstack 10k.
Mest nordiska spelare  och det ett maxtak på 100 spelare, som jag förstår så är det fullt.
Jag uppdaterar er om hur det gick efter morgondagen.
Men ang stragtegi så är jag inne på att avakta vilken typ av spelare mitt bord tillhandahåller innan jag bestämmer mig
för i fall jag ska spela många händer och försöka bygga en stack tidigt eller ifall jag ska låta slaskarna bomba varandra
sönder och samman och bygga en table image i stället.

Vi flög tidigt i morse. Bredvid mig, på andra sidan Bobster så satt en väldigt trevlig kvinna som hade 2 barn (pojkar, varav
den ena var 10 och den andra 12) och sin make med sig. Dom skulle hit på en skön semester. Hon var flygrädd och hade därför medvetet låtit pojkarna sitta med sin pappa för att det inte skulle smitta av sig på dom.
Vi pratade om små barn, små bekymmer och stora barn, större beskymmer. Uppenbart att hon älskade sin familj och sitt liv. För vi konstaterade att vi båda hade blivit mer rädda för oförutsädda faror efter barnafödandet. Man har något viktigare än livet och döden att ta hänsyn till. Våra barn. Deras behov av en mamma går före allt annat.
Jag försökte distrahera henne så gott jag kunde med att fråga henne en massa saker om hennes liv, för att försöka få henne att tänka på något annat än sin flygrädsla. Tror att det hjälpte lite. Dessutom var hon superskön att prata med.
Hoppas dom får den där underbara semestern som dom har sett fram emot.

Nu ikväll ska vi på invigningen av touren. Party party.. Fast jag får erkänna att jag är sämst på att parta.
Nog för att jag är social och impulsiv och tycker att det är roligt med hyss, men jag är riktigt dålig på att förtära alkohol.
Jag blir oftast trött och medveten om att jag är under påverkan av alkohol och därför tänker jag mer på hur jag beter mig
än annars, vilket oftast resulterar i att jag blir tråkigare än jag är nykter.

Easy jobbar på ITunes och går upp och ner på listan där. Så jag håller tummarna för att det fortsätter så.
I övrigt är det mest snack om börsen just nu.
Jag skriver som bäst tillsammans med Ola för hans platta, Sarah Dawn Finer, Dea och Minaya med fler.
Jag har ett fantastiskt roligt jobb, men som kulturarbetare och egen företagare så krävs det massor av jobb för att få det att gå runt. Det är kreativt och skitkul, men ibland är det väldigt slitigt eftersom man aldrig har samma garanterade semestrar som alla andra och den där stabiliteten som jag alltid längtat efter som barn.

Apropå musik, har ni hört Funkerman´s speed it up? Grymt bra för att få upp tempot inför en turnering till exempel.

hörs senare..

kram

dilba

Kommentarer
Postat av: Kenneth

Hej,



Lycka till o ha det så kul!



/Kenneth

2008-10-02 @ 11:46:37
Postat av: Weronica

Känner igen det där med att inte vilja förlora kontrollen. jag kan ha minst lika kul utan att "supa". Är först på dansgolvet, eller senen ändå=) Jag var typ nykterist tills jag var 30år, känner mig fortfarande olustig med en systempåse i handen.

2008-10-02 @ 23:35:04
Postat av: dilba

Tack Kenneth, åkte dessvärre ut när blindsen spårade ur, med en bluff som faktiskt borde ha stått. Men ny på bordet så visste jag inte att jag spelade mot turneringens lösaste spelare. Han gjorde i slutänden en bra syn oavsett och det är bara att säga grattis.

I morgon är det en ny turnering. Ska bli kul.



Weronica. Håller med fullständigt, förutom att jag är jättemallig med min systemetpåse. För att jag känner mig nästan svensk då ;-) Närmast rock´n roll jag kommer.



d





d

2008-10-03 @ 03:12:11
Postat av: Malva

Skönt att läsa att det faktiskt finns flera svenskar som inte finner alkohol vare sig nödvändig eller ens "behjälplig" för att få/ha mera roligt. Jag har genom alla år fått höra att jag är precis likadan och lika rolig utan alkohol så för mig kvittar det = groovy (:

2008-10-03 @ 10:25:24
Postat av: Weronica

Är det därför jag alltid får höra" du är inte svensk va?" Hi hi Kanske ska börja ta med lunchen i systempåsen så jag blir mer svensk =/

Håller med dig, utan barnen är det som att en arm saknas =(

2008-10-04 @ 20:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0