Vågar du dra en vals med mig kanske?


Vals.. soft, vackert. Rumba? Älskvärt, sensuellt. Ballroomsamba? Nej tack. Bimbodans (observera då att jag inte menar den underbara Brasilianska samban. Paso Doble? Eldigt, jordnära och stolt!! Tango!! Kurdistan helt klart! Passionerat, rött, blodigt, självfyllt.

Tänk att jag fick lära mig att åtminstone klara av dessa danser liiiiite.. skumma på ytan. Det var fantastiskt.
Och nästan varje dag, kommer folk upp till mig och säger att dom tycker att jag gjorde mycket bra ifrån mig där.
Det var en utmaning! Vi tränade en månad innan programmet började sändas och då hann vi bara lära oss lite av valsen. Sen gick allt i rasande tempo. En ny dans som skulle sättas och framföras för flera miljoner tittare varje vecka.
Jag har nerver av stål, men jag lovar er att detta var en utmaning på hög nivå. Att våga blotta sig i en gren som man verkligen inte behärskar alls.
Tobias min danspartner är en brutal partner. Tålamod, pedagogik, och trägen som han var får jag nog ge honom större delen av krediten för att jag lyckades få ihop det något sånär varje vecka. Tack för det Tobias.

Här ska jag bifoga en blid från valsen.

Kläderna var löjligt fantastiska kreationer. Stefan Vålbert är ett geni. Appropå det så måste jag åka förbi där och hämta en klänning som jag har valt ut av alla klänningarna jag hade på mig i Lets dance. Det blev Tango klänningen. Något så vackert man fick ha på sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0