Lång Fredag bör du tyst och stilla sörja?

Jag har alltid bestämt hävdat att när jag dör så vill jag inte ha något onödigt lipande. Är man ledsen så fine, men försök att blanda upp med lite skratt och fira livet tack så mycket. Synd om Jesus som fick så mycket skit, han verkade va en skön snubbe.

I går hade vi en supermysig LångFredag. Astrid och jag umgicks hela dagen med Kajsa, Johan, Holly Doll och Beckenstein.
Det var nog den mysigaste Lång Fredag jag någonsin har upplevt. Tjejerna lekte hela dagen.. först var vi inne och målade påskägg, sen gick vi till parken där barnen lekte.. Sen tog vi en promenad ner till Thai-Haket där vi åt supergott utomhus på serveringen. Efter det så traskade vi ner till Sjön där vi matade fåglarna. Läs fåglarna eftersom vi letade med lykta efter änderna och blev förföljda av Kanadagässen.. (som för övrigt bet Holly i fingret). Vi har ute mer eller mindre hela dagen innan vi gick hem och softade innan vi lagade gemensam middag och åt.

Jag saknar min Fink idag eftersom han är på Irland och försöker ta sig hem (han har varit där och spelat ett turnering), trots allt krångel och meck som det är när man försöker boka biljett dagen efter. Vi har båda slitit framför datorerna och letat blijetter. Får se om vi löser det.

Astrids pappa kom och hämtade henne i morse då dom åker till Dalarna och hälsar på farmor.
Själv ska jag nog ta mig ut i solen och hitta på något gammalt hyss :-)

d

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0