Undrar varför..

Jag inte tyckte att det var särskilt attraktivt att jobba heltid som artist längre? Undrar varför unga människor inte pallar
och är intresserade av att jobba med politik? 

Läs av klimatet för en offentlig person i Sverige idag och dra egna slutsatser. 

Jag jobbar numera mest som  kompositör åt andra och undagtagsfall åt mig själv. Jag ville spela in musik med RIKTIGA instrument. Som stråkar och blåssektioner.. Det är sånt som jag går igång på. Men det finns inte pengar längre till sånna inspelningsbudgetar.  Inte för svenska artister som mig. Och tyvärr är det för få artister i Sverige idag som säljer tillräckligt mycket för att få den typen av inspelningsbudgetar. En del hittar andra vägar och det funkar för dom.

Det gjorde dessvärre inte för mig. Men jag välkomnade förändringen i mitt liv. Efter 15 år så kan det vara nyttigt att lära sig något nytt. Eller vad tror ni? Min skaparglädje kommar alltid vara min. Och mitt uttryck är fortfarande något som ligger mig varmt om hjärtat. 

Så om tiderna förändras eller ifall jag får tiden över och lust så lovar jag er att skriva och spela in något till mig själv någon dag. Men tills dess så älskar jag mitt nya jobb. Jag tycker det är underbart att lära mig allt nytt som det innebär och mina arbetskamrater och min chef är toppen. 

Min semester är slut i och med den här veckan och jag verligen längtar efter att få gå till jobbet på Måndag. 
Visst är det underbart när det känns så :-)

Astrid och jag har börjat göra oss hemmastadda här på nya adressen och jag tar sakta in att det inte blev som jag hade tänkt och hoppats. Det är bra terapi att pyssla om sitt hem och fixa. Att rå om sig själv.. och.. som min kloka syster sa.
.. Snälla Dilbis.. kan du inte skriva en låt nu. Det är dom som blir bäst då. Och ja, hon har rätt. Någon dag här framöver tar jag fram gitarren när Astrid är hemma hos sin pappa och låter hjärtat tala fritt. 

Kreativitet är som livets kretslopp.. se det som en liggande åtta... 

Just det.. precis så.

hugs
d

Kommentarer
Postat av: Hontas

Gillar ditt sätt att skriva igen. Du verkar ha hittat tillbaka till dig själv och det är både givande och intressant att hänga här inne igen.

Tack/H

2009-08-13 @ 10:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0