Agendor..

En blogg är en offentlig plats dit vem som helst kan komma. Sen jag började blogga så har jag blivit positiv överraskad över hur mycket positiv feedback man kan få av folk man inte ens känner.
Det gör mig glad och varm innombords.

Ibland dyker det upp folk som inte gillar en så mycket eller direkt ogillar en av olika anledningar.  I ett uppmärksammat dubbelmord var mördaren väldigt aktiv i sina åsikter på internet. På olika forum och på andra sätt.
Man är också lättare utsatt för galningar här. Folk ger sig själv rätten att vara anonyma och extrema i sina åsikter gentemot andra på internet. Varför kan man fråga sig? Jo därför att det går.

Jag tycker faktiskt att det inte borde gå att vara anonym på internet. På samma sätt som det inte går i verkliga livet så skall man inte komma undan med det här tycker jag. I alla fall inte om man har offensiva eller direkt hotfulla (så har det inte varit i mitt fall) påhopp eller hot mot andra. Varför är folk så starkt emot att inte få vara anonyma här?

Vad tycker ni? Borde inte det leda till ett bättre skydd för våra barn mot pedofiler till exempel?  Jag kastar bara ut mig en fundering här...

Kommentarer
Postat av: Sofie

Mkt klokt:)

2009-02-20 @ 19:13:01
Postat av: NIXON

89 suit

2009-02-23 @ 12:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0