Grattis mammas älskling..

Grattis mammas älskling på fem årsdagen.
Den här dagen är inte bara speciell för dig.
Det var den här dagen som det största som hänt
hände för även din pappa och mig...

.. skrev jag på hennes kort.

Hon fick välja precis vad hon ville göra på sin dag. Och hon valde Gröna Lund :-)
Jag har under året som gått använt i utpressningssyfe för att få henne att äta ordentligt.
- Om du äter ordentligt nu och sover på natten så växer du och till sommaren så kan du åka dom större karusellerna på Gröna Lund. Hon har ställt sig bredvid mig och konstaterat.. Mamma titta jag är lika lång som dig.

Och jodå, det har funkat fint.

Vi åkte allt möjligt och hon fick välja. Vi åt lunch på Blå Porten först. Efter Grönan gick vi över till Skanses Akvariet och hälsade på djuren. Sen tårta..

När hon och hennes pappa åkt hem fick jag först ont i magen. Hon ska vara med sin pappa nu i 2 veckor efter att ha spenderat 2 veckor med mig. VI har haft underbara sommardagar ihop. Picknick, Grönan, lek och mys i mängder.
Efteråt gick jag bort till East och åt middag med en av mina finaste vänner. Per. När vi ses skrattar vi alltid mycket, leker.. bubblar och busar. Efter alla dessa år så finns det en värme där som jag alltid känner mig trygg i och känner att jag kan landa i oavsett vad som händer i överigt och runt om.

Mycket i mitt liv som har förändrats drastiskt och alla dom här fina stunderna med Astrid har varit som en oas.
En plats och känslor befriat från allt skit som jag hade mått bäst utan. Men så är ju livet ibland...

Nu bär det frammåt igen. Det är dit jag ska. Det är allt jag vet. Som alltid.

d


Kommentarer
Postat av: Frugan

Gumsan! Och lillgumsan och K. Rara ärtor!

2009-07-22 @ 17:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0