Skapande..

I går regnade det kopiöst. Det var så där bittermulet. Kallt och djävligt, med andra ord idealiskt väder för skapande. Jag blev först sugen på att ta fram alla mina målarprylar och måla. Sen åkte gitarren fram istället och jag skrev. Otroligt skönt att ha den ventilen. Att när som helst kunna gå in i mitt eget inre rum och känna mig trygg och harmonisk. Alla borde ha någonting i den vägen i sina liv. Många har det säkert. Men i många intervjuer så har jag fått frågan om hur det känns att kunna skapa och hur det går till. Jag brukar förklara att.. göra musik och skriva för mig är som att sova och äta. Det är ett hantverk som jag har utvecklat sen jag var barn. Men det är också ett inre rum som jag har skapat för mig själv. En plats dit jag återvänder och känner mig hemma i. Och med tanke på mitt ursprung som nomad och Kurd så betyder detta så klart extra mycket för mig. Detta är min inre trygghet oavsett vad som skulle hända. hugs d

Kommentarer
Postat av: Linda

Fint skrivet sweetie. Saknar dig, vi måste catch up snart över thé eller nåt. Jag har bytt bloggadress till sonnvik.wordpress.com - PÖSS!

2009-06-15 @ 20:15:22
URL: http://sonnvik.wordpress.com
Postat av: valentina

merhaba Dilba!



såg din blogg mycket intressant, i really really like your blogg. förrresten e du från turkiet? i så fall om du e det kan vi snacka turkiska ,min teze bor i turkiet. dilba titta in på min blogg=)



www.finest.se/valentinaLlukaci



kram,valentina

2009-06-19 @ 08:43:15
URL: http://finest.se/valentinaLlukaci
Postat av: Helena L

Förstår helt hur du menar. Är ju även tur för oss att du har denna ventil som ger oss så mycket fint att lyssna på sen...



Det här med skapandet är härligt luftande. Hur man gör med sin kreativitet är ju olika och klurigt för en del att förstå..



Min 8-årige son Melvin frågade mig idag:



"Mamma.. hur vet man att man är en fotograf?"

"Hur menar du ?"

"Jamen föds man som en sån eller när vet man liksom att man blir en..."



Ha det så bra!



Kram Helena



2009-06-25 @ 19:52:49
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: sheila

Gillar ditt inlägg om skapande! jag ser mig själv i det du beskriver!

2009-06-25 @ 23:46:54
Postat av: sheila

Gillar ditt inlägg om skapande! Jag ser mig själv i det du beskriver!

2009-06-25 @ 23:50:38
Postat av: dilba

Visst är det alltid barnen man får bäst frågor och svar från? Dom lär sig så fint från oss dessutom. Om vi har en naturlig avslappnad relation till skapande så får dom också det. Man ska aldrig säga att man sjunger dåligt eller ursäkta sig i situationer som har med skapande att göra. Fast jag förstår att det är svårt för vissa som alltid fått sagt till sig att dom inte kan det ena än det andra av lärare eller föräldrar. Då lär sig dom små att kreativitet är förknippat med prestation. Vilket det inte ska vara i grunden.

hugs

d

2009-06-26 @ 21:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0