Att rikta sin energi i rätt riktning.

Fredagsmys. Ett känt svenskt begrepp.

Astrid och jag skolkade återigen från dagis. Dom bara skrattar när jag ringer och säger att det vekar vara mysigt.
Sen gjorde vi oss i ordning och åkte in till stan vid tolv och åt lunch med Johan. Efter det så föreslog jag att vi skulle köpa några nattlinnen till henne men det ville hon inte. Så vi tog tåget hem.

Pratade med Kajsa för en liten stund sen och vi beslöt att jag skulle stå för matlagningen ikväll och sen äta middag ihop med barnen.

I morgon spelar jag en superkul turnering i Sumpan. Astrid kommer att vara med Kajsa. Holly och Bäck. Vilket är bland
det roligaste hon vet.

Förr i tiden så led jag av ett behov av att se andra glada. Ville inte göra folk ledsna eller besvikna på mig. Det var en ohållbar uppgift eftersom det bara resulterade i att folk jag inte kände utnyttjade läget eller satte omänskliga krav på mig som gynnade dom.

Numera så låter jag folk vara som dom är och ger mig själv utrymmet att vara som jag är i mycket större utsträckning och focuserar på att ge dom jag gillar mer energi i stället. Det har funkat mycket bättre.

Ibland skriver jag och säger saker som jag vet kommer att tas emot fel av vissa. Men det är ganska skönta att skita blankt i hur vissa tar det eftersom mitt budskap riktar sig till helt andra personer.

hugs

d

Kommentarer
Postat av: Niklas_89s

Budskapet är tydligt...



Hur gick turren i Sumpan??

2009-03-08 @ 14:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0