Grattis!

Har män och kvinnor samma behov av bekräftelse? Det var en av samtalsämnena som vi avverkade idag.. Jag och Finkenstein. Förmodligen, fast olika typer av bekräftelse antar jag. Män behöver känna sig stora, starka och mäktiga om jag får generalisera ett slag. Mens kvinnor behöver känna sig bekräftade av dom som betyder mest för dom och står dom allra närmast. Var väl mest jag som babblade på som vanligt men det knakades i bilen vid lunchtid idag.

I dag fick jag ett sms av Kristofer där det stod. Grattis på din dag. Det tog några sekunder innan poletten trillade ner.

Hoppas ni har haft en underbar dag. Alla världens fantastiska kvinnor. Alla mammor och systrar och mostrar och kärleksfulla mormödrar och farmödrar and so on ... and so on.
Alla underbara kvinnor som känpar i motvind. Kvinnor som lider i många länder.. Kvinnor med drömmar som allt för sällan slår in. Kvinnor som förtjänar många av dom rättigheter som vi kan åtnjuta av här. Men också dom kvinnor som dagligen kämpar för att bekämpa dom orättvisor som kvinnor utsätts för även här hemma i Sverige.

Jag har helt fantastiska kvinnor i mitt liv. Min mamma, mina systrar.. mina vänner. Utan dom vore jag en förvirrad själ och ensam.

Men också stort grattis till alla underbara män och pappor jag känner. Tycker faktiskt att ni också förtjänar en aldeles egen dag. Som belyser dom bra och fantastiska män vi har omkring oss. För när allt kommer omkring.. vem har störst behov av bekräftelse?
Ingen som vet huh? Kanske bäst att vara på den säkra sidan och ge gubbarna en dag me´.

d

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0