Yup! Snart är det dags för jul och grejer..

Titta på den här bilden!




Det ni ser är Astrid 3 år i knät på Jultomten. Det är egentligen inget märkligt med den. Den som ställde upp som jultomte det året var min goa lillebror Azad. Han gjorde sin roll bra. Och fullständigt trovärdig. Han körde hela några-snälla-barn rutinen och håwhåwade sig som man ska som jultomte. Astrid sa inget konstigt när vi pratade om jultomten då Hon pratade helt enkelt om jultomten tillbaka. Och han "råkade" inte avslöja sig vid något tillfälle eller glömma bort sig alls faktiskt. Nej, min gode bror gjorde sin roll bra.

Vi har HELT säkra på att hon fick sin så kallade jultomteupplevelse då och hon pratade den kvällen om tomten som tomten helt enkelt. Tills för några månader sedan. Då jag pratade med astrid om jul och julafton och tomten. Då säger ungen plötsligt att det är morbror Azad.
Huh??!!

Tänk om dom gör så ofta. Jag menar, ungar i den åldern älskar rollspel. Om du är prinsessan Törnrosa, så är jag Snövit mamma... Hon kanske bara tyckte att det var festligt att hela familjen ville leka julleken för en gångs skull. Ja?
Och inte ska vi väl i så fall såra morbror Azad här med att kalla honom för morbror Azad, nej han är ju Jultomten nu, det ser väl vem som helst? Hej jultomten. Och paket får man också så det där var en mycket bra lek.

Astrid och hennes närmaste väninnor är mycket  noga med att kalla varandra vid dom rollnamn som dom tilldelar varandra. Jag fick mig ett gott skratt när jag började fundera på det härr.

Hm...

Tänk om ungen har blåst oss och inte tvärtom. LOL och rätt åt oss i så fall. Man ska inte ljuga för barn.

hugs
d

Kommentarer
Postat av: Dee

Hahahahaha! Skitkul!

2009-10-28 @ 23:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0