Jobb=kul, Mens=bra och barn= no way!

Astrid är hemma nu. Hon har haft en fartfylld vecka i Dalarna och tycker att
det var lite trist hemma.
Det jag gjorde var att jag gav henne 40 spänn ur hennes spargris och sa att hon kunde ju köpa vad
hon ville på affären för dom.

Det var med stor entusiasm som vi gick till affären. Hon var överlycklig.
Och på vägen så förklarade jag att när hon blev stor så kunde hon skaffa sig ett jobb och tjäna
egna pengar och köpa precis vad hon ville för dom.

För jag går ju till jobbet och tjänar pengar så att vi kan betala för att bo och äta och kläder och godis ibland...
Hon hängde helt med på noterna och kom fram till att hon nog ville bli vuxen också. Men inget barn ville hon ha.
Däremot vill hon ha mens. Hela menssnacket är en lång story där hon först tyckte att det var traumatiskt men efter
att jag förkarat för henne att alla tjejer fick mens och att det inte var farligt, tvärtom. Så ser hon det numera som någonting bra. För kroppen gör ju nytt blod ju.. Och då blir man stor tjej.

Så jobb=bra.. mens=bra.. barn=no way!

Nu är min tjej hemma och ja, hon sover fortfarande i min säng trots att hon är fem och ett halvt.
Så när hon är borta så märks det ännu mer. Lite tomt i sängen så att säga.
Jag älskar gott sällskap. Jag är oerhört social och tycker om att ha människor jag gillar omkring mig.

Mysigt när hon är hemma nu...

d

Kommentarer
Postat av: L

Tötnosar!

2010-04-06 @ 20:59:53
URL: http://sonnvik.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0