Massuppfittning..

Jag skriver om olycklig kärlek.
Det är förmodligen precis det jag är bäst på.. säger vissa...
Jag älskar kärleken mest av allt. Den har så många sidor.. alla färger är inte ljusa.
Men jag är inte rädd för att måla i kärlekens alla toner. Ger uttryck för det och sånt jag ser.
Allt är inte självlevt. Allt är inte mina upplevelser, mitt liv, men det är ur mina ögon och med mina ord..
mina färger...

Ibland är det rakt ur mitt hjärta också..

Tack för dom fina brev jag har fått.
Jag säger inte att det inte finns någon för mig också där ute..
Min ensamhet är dock självvald på ett sätt.
Jag letar inte efter någon att dela livet med när jag skriver..
jag ger bara uttryck, skriver.. det har jag alltid gjort.

Ni får gärna tolka mina dikter och sånger.. men då är dom era.
Mina ord är bara ur mitt huvud.

Återigen. Tack för dom fina breven. Men jag är ganska skygg för nya bekantskaper just nu
Mina dikter är med andra ord ingen kontaktannons..
Bara ord om kärlek..

hugs
d


Kommentarer
Postat av: Thomas Tibert

In the morning

after the night

I fall in love with the light.

2010-04-11 @ 05:27:44
Postat av: L

Bra skrivet tjejen. Men rubriken var bäst, jag skrattade högt här.

2010-04-11 @ 13:21:57
Postat av: Roberth

Jag måste vara felskruvad eller något, men jag uppfattade inga signaler på längtan efter ett nytt förhållande, snarare eftersmak efter tidigare kärlek.



Dessutom så hade jag en svag aning om att du läst mina tidigare förälskelsers dagböcker ,då mycket kändes igen.



Som kille så vet jag att lite flörtande, viftande med ögonfransarna eller en extra gnugg när man bara "råkar" stöta ihop vid baren, inte är något jag uppfattar på några som helst plan.

Vid intresse så får tjejen ifråga skriva texten "jag är intresserad!" på baksidan av en gitarr med läppstift, spreja gitarren med sin favorit parfym och drämma den i skallen på mig.

Då är chansen 50/50 att jag uppfattar att något är på gång.



Med detta sagt så skall du veta att tjejer som har båda fötterna på jorden, drömmar i det blå, själen full av fantasier och lekfullhet ,samt ett överfyllt hjärta som läcker kärlek till sin omgivning är så ovanligt, att du har en stor skara trånande beundrare här.

Skulle den dagen komma att du skulle känna dig ensam så är du alltid välkommen med din läppstifts gitarr, fram till dess så har du redan en skatt i ditt hem att slösa kärlek på.



Ha en bra vecka, Roberth.

2010-04-11 @ 19:20:57
Postat av: dilba

För det första Roberth.. ajjabajjasockermajja.. det där med att läsa dina ex dagböcker! ;)

Ha en toppenvecka själv. kram d



2010-04-11 @ 20:25:56
Postat av: Andreas

Vi dödar tid ihop.. Det vet du... FRID..

2010-04-12 @ 04:21:21
Postat av: Thomas Tibert

Trevligt att du använder ordet massuppfittning.

Jag kan ha fel men jag tror jag myntade det på Alexander Bards lustiga "elite" mailinglista för 5-6 år sedan i någon diskussion om kvinnors syn på sig själva.

Det står sig fint.



All konst är väl en form av kontaktannonser.

Vi söker kontakt med skapandets mysterier, med bilder av vad vi skulle kunna vara, kontakt med andra i en önskan om gemenskap.



Sen är ord alltid filtrerade och tolkade utifrån individuella förutsättningar och behov.

De kan aldrig betyda samma sak för olika människor.

Det skulle kunna ses som det vackra och det frustrerande.



Men ibland kan man ana att vi har en förmåga att kunna se förbi ordens kantigheter och känna känslorna som söker utlopp i de veka skuggor som bokstävernas dans utgör.

He/she who knows it - feels it.



2010-04-12 @ 06:20:56
Postat av: dilba

Jag uppskattar återigen att mina ord betyder något för andra. Men jag vill ha mina ord ifred i den aspekten att det är min ensak vad dom betyder för mig. Precis som jag respekterar vad dom betyder för mottagaren. Jag skulle inte drömma om att tala om för dom att dom har fel, eller att dom inte får känna som dom gör!



Blir lite Jehovas Vittnen över det annars. Om det jag skriver först skall tolkas av någon annan och sen projiceras tillbaka på mig. Som om någon annan vet bättre än mig vad jag menar. Tossigt..



Inget större drama dock, då jag är lite van vid detta fenomen. Bara det att jag undanber långa och många brev om detta.



kram

d

2010-04-12 @ 10:51:41
Postat av: Jeppe

"Allt är inte självlevt. Allt är inte mina upplevelser, mitt liv, men det är ur mina ögon och med mina ord..

mina färger...



Ibland är det rakt ur mitt hjärta också.."



FINT uttryckt, Dilba! :)

Ungefär så menar jag oxå när jag skriver... med reservation för att jag kanske lägger en annan nyans i de orden, än den du målar dem med - vad vet jag? - men det kvittar, det var BRA uttryckt i vilket fall som helst.

Take care!



/Jeppe

2010-04-17 @ 07:56:50
URL: http://jeppeye.blogg.se/
Postat av: dilba

Tack Jeppe! :)

Ta hand om dig också.

kram

d

2010-04-17 @ 18:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0