Ryggrad!

Jag uppskattar och beundrar verkligen den egenskapen hos andra.
När dom vågar sticka ut hakan och stå för en åsikt eller ta ställning åtminstone ibland.
Civilkurage är hett, och att våga stå upp för svagare i samhället.
Men sjävfallet också att acceptera att man är mänsklig och har fel ibland.
Det är OK, ingen har rätt jämt men man har likförbannat en mänsklig rätt till en åsikt eller ståndpunkt.

Jag är bortskämd med att ha fler personer med dom här egenskaperna i min närhet.
Folk jag beundrar och uppskattar. Det är viktigt, för man speglar sig i andra och dom ger
en inspiration att hela tiden vilja bli bättre själv.

hugs

d


Kommentarer
Postat av: Thomas Tibert

It´s my desire to set your crutches on fire.

2010-04-14 @ 06:16:28
Postat av: Kerstin

Det är så sant det du skriver!

När man omges med människor som har starka karaktärsdrag och som står upp för sina åsikter samt vågar medge att man är mänsklig och även kan ha fel -så blir man inspirerad att göra likadant, eller åtminstone eftersträva det.



Bra skrivet =)

2010-04-14 @ 14:50:37
URL: http://kulusoy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0