Minnen av musik.

Jag minns att jag drömmde att jag hörde denna gitarrslinga hela tiden.
Jag kunde inte släppa den i drömmen och jag vaknade med den helt fast i hjärnan.
Jag minns hur jag gick upp, inte ännu ens påklädd, hur jag tog gitarren och helt maniskt bara
tog ut slingan. Den var lite knepig att spela trots sin enkelhet. Jag minns hur melodin och orden "bara kom".
Den var självklar. Ibland är det så. Året måste ha varit 1992 eller 1993 och låten var I´m sorry.

Skumt det där. Jag har verkligen ett kasst minne rent generellt, men när det kommer till vissa detaljer så har
jag ett utsökt bildminne.

Vad har ni för er där ute i solen?
kram
dilba

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Dilba!



Kul att få veta hur den sången blev född. Ännu idag är det en av mina favorit sånger. Kan inte direkt beskriva i ord vilka minnen den sången håller för mig och vad den betyder för mig men det är något i sången som varje gång jag lyssnar på den så väcker den en viss nostalgi. :)



2010-07-25 @ 00:16:24
Postat av: dilba

Hej Anna. Jag är så oerhört smickrad att det finns själar där ute som dig som släppt in min musik i sina hjärtan. Tack själv.



kram

dilba

2010-08-02 @ 00:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0